hacklink al fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle film izle hack forum marsbahis casibom giriş casibom betwinner marsbahis güncel giriş 1win holiganbet girişmatadorbetjojobetgrandpashabetYalova Escortcasibom girişbahsegelcasibommarsbahiscasibomjojobetcasibomsahabetjojobet girişcasibomcasibomgrandpashabetimajbetmarsbahisimajbetcasibomsekabetbetebetjojobetdinamobetmatbetdumanbetcasibommarsbahisholiganbetgrandpashabetdinamobetbahsegelmeritkingjojobetmarsbahisonwinbets10betkanyongrandpashabetsekabetmeritkingmatbetjojobetbetebetdumanbetbetturkeycasibomjojobetbetparkmavibetmarsbahiscasibommatbetmatbet girişjojobet girişholiganbet güncel girişvdcasino girişbetparkholiganbetbetkanyonnakitbahisdinamobetpiabellacasinobahsegelJojobetkralbetjojobetcratosslotgrandpashabetmarsbahis girişmarsbahiscasibombahiscomsahabetmatbetbetparkbotnet satın alholiganbetmarsbahisvdcasinobaywin,baywin girişmatadorbetmatadorbet giriş سپید آنلاین » حرکت داروخانه‌ها به سوی ارتقاء مدیریت کیفیت خدمات
صفحه نخست چاپ
سپید آنلاین
حرکت داروخانه‌ها به سوی ارتقاء مدیریت کیفیت خدمات

به گزارش سپیدآنلاین، سیدمهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در آستانه برگزاری مراسم ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران، گفت: «تصور بسیاری بر این است که داروخانه‌ها در نهایت محل فروش دارو و سایر کالاهای سلامت هستند، تنها با این تفاوت که مشتریان آنان برای خرید دارو، عمدتا خود تصمیم گیرنده نبوده و پزشک معالج آنان با نوشتن نسخه، تعیین‌کننده کالای درخواستی مشتریان است.»
وی ادامه داد: «همین تصور غلط باعث شده تا شان و اثربخشی بخش بزرگی از اعضاء جامعه داروسازی که در حوزه داروخانه و عرضه دارو مشغول خدمت هستند، به درستی درک نشود.»
سجادی در تاکیدی دوباره، سوال کرد: «اگر واقعا کار داروسازان تاسیس داروخانه و خواندن نسخ دارویی و تحویل دارو بود، آنگاه دیگر چه لزومی به تحصیلات تا حد دکترا و فوق دکترا بود؟ زیرا خواندن نسخ و عرضه دارو، با دوره‌های آموزشی بسیار کوتاه مدت نیز قابل انجام است.»
وی افزود: «امروزه داروسازان نه تنها در خصوص دانش داروسازی بلکه در علوم مدیریتی یکی از اقشار سرآمد جوامع خود، شناخته می‌شوند.»
دبیر انجمن داروسازان ادامه داد: «خوشبختانه سازمان غذا و دارو با قبول پیشنهاد تاسیس جایزه مدیریتی و کیفیتی مرتبط با غذا و دارو، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، این امکان قیاسی و آموزشی و علمی را ایجاد نمود تا برای اولین بار در تاریخ مدیریت کیفیت کشور، چندین داروخانه از اقصی نقاط کشور با مشارکت در این جایزه، بتوانند هم با روش‌های علمی و عملیاتی مدیریت کیفیت و مشتری‌مداری آشنا شوند.»
وی تصریح کرد: «همین مساله اثبات می‌کند که مدیریت داروخانه‌ها و کیفیت خدمات آنها، با سایر بخش‌های عرضه کاملا متفاوت است، زیرا در هیچ بخش دیگری از خدمات عرضه (اعم از عرضه کالاهای آرایشی و بهداشتی، غذایی و حتی قطعات یدکی و...)، شاهد چنین حضور و موفقیت علمی-مدیریتی در کشور نبوده و نیستیم.»