hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum marsbahis betkom marsbahisgirtr - سپید آنلاین » خلاء سازمان حمایت از مصرف‌کننده در بخش درمان کشور
صفحه نخست چاپ
سپید آنلاین
خلاء سازمان حمایت از مصرف‌کننده در بخش درمان کشور

علی حیدری، نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین‌اجتماعی در گفت‌وگو با سپیدآنلاین با اشاره به اینکه بیمه‌ها می‌توانند در زمینه کاهش تقاضاهای القایی و مخاطرات اخلاقی در حوزه بیمه‌های درمان موثر واقع شوند، گفت: «طبیعتا وقتی از مکانیزم بیمه‌های اجتماعی برای ارائه خدمت به جامعه از محل منابع عمومی استفاده می‌کنیم، حضور بیمه‌ها می‌تواند به شفافیت و محاسبه‌پذیری کار و اداره اقتصادی امور کمک کند.»
وی نبود سازمان حمایت از مصرف‌کننده را یکی از مشکلات فعلی عنوان کرد و افزود: «با توجه به اینکه در بخش درمان و سلامت سازمان حمایت از مصرف کننده و یا حمایت از بیماران وجود ندارد،طبیعتا بیمه‌ها در فقدان این سازمان می‌توانند تا حدودی نقش مناسبی را ایفا کنند تا ارائه‌دهندگان خدمات نتوانند به تقاضاهای القایی و مخاطرات اخلاقی دامن بزنند.»
حیدری تاکید کرد: «صنعت درمان صنعت خاص و تخصصی است و در حال حاضر درمان تقریبا به صورت کالایی و صنعت بازار شده است.طبیعتا در فقدان سازمان حمایت از مصرف کننده در کشور بیمه‌ها می‌توانند نقش مناسبی را در جلوگیری از مخاطرات اخلاقی و تقاضاهای القایی داشته باشند.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه‌ها تاکنون در زمینه نظارت و کاهش تقاضاهای القایی موفق بوده‌اند، گفت: «بخشی از کارکرد بیمه‌ها در این زمینه موکول به سطح‌بندی و یا رتبه‌بندی نظام درمانی است که در این خصوص سیاستگذار و استاندارد بخش حوزه سلامت، وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه هستند.در صورتی که متولیان، سطح‌بندی، وظایف قانون برنامه پنجم، نظام ارجاع، پزشک خانواده و راهنماهای بالینی را انجام دهند، طبیعتا بیمه‌ها براساس این زیرساخت می‌توانند نقش موثرتری را ایفا کنند.»
نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین‌اجتماعی در پایان تاکید کرد: «در صورتی که منابع عمومی از سمت بیمه‌ها برای ارائه خدمات درمانی هدایت شود، بیمه‌ها می توانند بخش زیادی از تقاضاهای القایی را سامان دهند. اینکه در حال حاضر و یا در گذشته بیمه‌ها این اقدام را به طور مطلوب انجام داد‌ه‌ند، قطعا اینگونه نیست و به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.»