hacklink al duşakabin fiyatları fethiye escort bayan escort - vip elit escort dizi film izle erotik film izle duşakabin hack forum casibom marsbahis marsbahisgirtr marsbahis matadorbet casibom starzbet سپید آنلاین » تاسیس دانشگاه مجازی علوم پزشکی و رد مدرک 750دانشجوی تحصیل‌کرده خارج
صفحه نخست چاپ
سپید آنلاین
تاسیس دانشگاه مجازی علوم پزشکی و رد مدرک 750دانشجوی تحصیل‌کرده خارج

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، حمید اکبری در حاشیه همایش ملی آموزش پزشکی برنامه‌های وزارت بهداشت برای تحول در آموزش پزشکی را اعلام کرد.
اکبری گفت: «یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت افزایش ظرفیت بومی گزینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که از سال94 با افزایش30درصدی ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بومی گزینی دانشجو اجرا شد.» وی افزود: «برای افزایش بومی گزینی از ظرفیت پذیرش آزاد کم نشد و در مجموع 30درصد به کل ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اضافه شد که البته برخی دانشگاه‌ها با این اقدام مخالفت کردند و اعلام کردند که ظرفیت کافی برای این افزایش ظرفیت را ندارند.»
اکبری ادامه داد: «با این وجود ابلاغیه وزارت بهداشت برای افزایش30درصدی ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی برای جذب دانشجوی بومی برای تحصیل و اشتغال در همان استان باقی ماند و سال 95 نیز این ظرفیت اعمال می‌شود.» وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و ظرفیت30درصدی بومی گزینی گفت: «کل ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی سالانه 32هزار نفر بود که از سال94 به 40هزار نفر افزایش یافت و در رشته پزشکی عمومی نیز ظرفیت پذیرش از چهارهزار نفر به پنچ هزار نفر افزایش یافت.»
اکبری در پاسخ به پرسش دیگر درباره سایر تحولات آ‌موزشی، اضافه کرد: «اقدام مهم دیگر وزارت بهداشت تاسیس دانشگاه مجازی علوم پزشکی است که سقف پذیرش ندارد و در تمام رشته‌های علوم پزشکی به هر میزان که استاد و داوطلب داشته باشد می‌تواند دانشجو پذیرش کند؛ البته اسامی رشته‌های فعلی این دانشگاه اکنون در سایت دانشگاه مجازی مشخص است.»
وی از راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی در دانشگاه مجازی علوم پزشکی برای اولین بار در کشور خبر داد. اکبری افزود: «هدف وزارت بهداشت این است که معادل 20درصد ظرفیت رشته‌های مختلف به‌صورت مجازی ارائه شود.»
رئیس مرکز خدمات آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر درباره کیفی‌سازی آموزش پزشکی، اظهار داشت: «برای تحقق این هدف و به منظور توانمندسازی دانش‌آموختگان تمام سرفصل‌های دروس رشته‌های علوم پزشکی بازنگری می‌شود و هدف از این بازنگری افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان رشته‌های علوم پزشکی است.»
اکبری افزود: «اقدام دیگر برای کیفی سازی آموزش پزشکی ادغام همه سرفصل‌های آموزشی درمورد یک موضوع در یک سرفصل درسی یا integration است و در این اقدام موضوعات مختلف یک درس مثلا در مورد سر و گردن جدا جدا آموزش داده نمی‌شود و همه مسائل فیزیولوژیک، آناتومی، رادیولوژی و... مربوط به یک قسمت بدن در یک سرفصل آموزشی ارائه می‌شود.»
وی گفت: «این تغییر آ‌موزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درحال اجرا است و منتظر نتایج دوره آزمایشی آن هستیم تا براساس آن به صورت کشوری اجرا شود.»
قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: «اقدام دیگر وزارت بهداشت برای تحول در آموزش پزشکی، ساماندهی دانشجویان ایرانی است که برای تحصیل به خارج می روند،حدود 10هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور داریم که در دانشگاه‌های مختلف مشغول تحصیل هستند.»
اکبری ادامه داد: «بسیاری از این دانشجویان در دانشگاه‌هایی تحصیل می‌کنند که از نظر وزارت بهداشت معتبر و مورد تایید نیستند، بسیاری از آنها پس از دو سال تحصیل تقاضای انتقال به دانشگاه‌های داخل را دارند درحالی که دانشگاه مبدا آنها قابل تایید نیست.» وی افزود: «وزارت بهداشت برای تایید آنها از این دانشجویان آزمون می‌گیرد و شرایطی را برای تایید آنها تعیین کرده است، این شرایط در گذشته شامل معدل دیپلم بالای 14 و معدل پیش دانشگاهی بالای 14 بود که از سال 2017 به معدل بالای 16 برای دپیلم و بالای 17 برای پیش دانشگاهی و معدل بالای 15 برای دوره آموزشی در دانشگاه خارجی تغییر می‌کند، یعنی شرایط سختگیرانه‌تر می‌شود.»
اکبری اضافه کرد: «البته این شرایط جدید عطف به ما سبق نمی‌شود و دانشجویانی که قبل از سال 2016 به خارج رفته‌اند براساس شرایط قبلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعداد دانشجویان ایرانی که هر سال برای تایید مدرک یا انتقال به کشور مراجعه می‌کنند، گفت: «هر سال حدود هزار دانشجوی ایرانی که در خارج تحصیل کرده‌اند به وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند که مدرک حدود 250نفر آنها تایید و 750نفر آنها رد می‌شوند.»