سامانه 190 برای پیگیری شکایات از تخلفات بهداشتی فعال شد
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایرنا، علیاکبر سیاری با اعلام این خبر گفت: «سامانه تلفنی 190 در وزارت بهداشت برای ثبت و رسیدگی به شکایات مردم از رستورانها، اغذیه فروشیها، تخلفات مربوط به مواد غذایی و تخلفات مربوط به آلودگیهای محیطی راهاندازی شد.»
سیاری افزود: «همه مردم از سراسر کشور میتوانند درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز، موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی را به این سامانه اطلاع دهند.»
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: «علاوه بر آن درصورت مشاهده تحلفات حرفهای و رعایت نکردن اصول بهداشت حرفهای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف همچنین تخلفاتی مانند آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفهای را به این سامانه اطلاع دهند.»
سیاری تصریح کرد: «همچنین تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ میدهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیرمجاز مواد دخانی، دوپینگی در استخرها، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاهها و هتلها ، در تماس با این مرکز پیگیری میشود.»
معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: «کارشناسان بهداشت محیط در سامانه190 درصورتی که موارد ارجاع شده اورژانسی باشد در زمان کوتاه به آن رسیدگی میکنند و درصورتی که اورژانسی نباشد با ارائه کد پیگیری و زمان رسیدگی امکان پیگیری موضوع را به شهروندان میدهند.»