97درصد شکایات سال 93 از کادر درمانی نبوده است
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی فتاحی گفت: «در تمام دنیا شکایت از کادر درمانی وجود دارد و 3درصد خدمات درمانی منجر به شکایت میشود. اما این مسئله را هم که مردم ایران بر اساس فرهنگ غنی که دارند اهل شکایت نیستند، رد نمیکنیم. البته 5هزار پرونده در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده است که در دادسراهای عمومی آمار محکومیت پزشکان 40درصد اما در دادگاههای نظام پزشکی 42درصد بوده است یعنی 2درصد دادگاههای نظام پزشکی بیشتر از دادسراها و تعزیرات پزشکان را محکوم کردهاند.»
فتاحی با اشاره به اینکه بدون برخورد صنفی، بیمار میتواند آزادانه شکایت کند اظهار داشت: «سازمان تعزیرات حکومتی به شکایت تعرفهای، عدم رسیدگیها و مسائل بهداشتی رسیدگی میکند. در حوزه سلامت برای مثال در استان تهران 18هزار شکایت در سال93 در این سازمان به ثبت رسیده است که حدود 97درصد آن مربوط به مراکز تولیدی و توزیع مواد غذایی، کارخانهها و رستورانها بوده و تنها حدود 2.5درصد به کادر درمانی بر میگردد، 400پرونده در استان تهران درحالی که 96میلیون بار مراجعه درمانی در استان تهران سال گذشته ثبت شده است، همچنین یک میلیون بستری گزارش شده و فقط 80 شکایت تعرفهای وجود داشته است.»
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: «هیچگونه شکایت تلفنی پذیرفته نیست و مانند تمام دادگاهها در ایران افراد شاکی باید حضوری به سازمان مراجعه و شکایت خود را مشخص و مکتوب کنند که این کار در تعزیرات و دادسراها نیز صورت میپذیرد.»