معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد
معاون آموزشی وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی بین المللیسازی دانشگاههای کلان منطقه 10 عنوان کرد: «بینالمللیسازی آموزش علوم پزشکی یکی از برنامههای اساسی و دیپلماسی علمی نیز یکی از نیازهای اصلی ما است.»
ضرورت اعتبار بخشی بینالمللی در حوزه بینالمللیسازی آموزش پزشکی
18 December 2022 ساعت: 13:12
18 December 2022 ساعت: 13:12
معاون آموزشی وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی بین المللیسازی دانشگاههای کلان منطقه 10 عنوان کرد: «بینالمللیسازی آموزش علوم پزشکی یکی از برنامههای اساسی و دیپلماسی علمی نیز یکی از نیازهای اصلی ما است.»
به گزارش سپید، ابوالفضل باقریفرد در کارگاه آموزشی بینالمللیسازی، بر توانمندسازی دانشگاهها در حوزه بینالمللیسازی تاکید کرد و برگزاری کارگاههای آموزشی را ضروری دانست.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که بینالمللیسازی یک علم است، افزود: «تعداد دانشجویان بینالملل رشتههای وابسته به علوم پزشکی، حدود 3 درصد از کل دانشجویان این حوزه را شامل میشوند که این آمار نسبت به کشورهای منطقه، مقدار قابل توجهی نیست، در نتیجه باید با برنامهریزی مناسب برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بینالملل تلاش کنیم.»
باقریفرد با اشاره به پیگیری توسعه کمی و کیفی آموزش پزشکی بیان کرد: «این ارتقاء باید بر اساس نیاز جامعه انجام و در حوزه بینالمللیسازی هم باید نیازهای آموزشی منطقه لحاظ شود.»
وی خاطر نشان کرد: «بینالمللیسازی فقط برای کسب درآمد نیست، بلکه دانشجویان بینالملل به عنوان سفیران علمی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب میشوند.»
باقریفرد تصریح کرد: «برای موفقیت در حوزه بینالمللیسازی باید اعتبار سنجی و اعتبار بخشی بینالمللی داشته باشیم و تسهیلات لازم را برای پذیرش دانشجویان خارجی فراهم کنیم.»
وی از پیگیری پیشنهادهای بینالمللیسازی آموزش پزشکی در برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: «امیدوارم دانشگاههای کلان منطقه 10 با توجه به ظرفیتهای بالقوه در مسیر توسعه بینالمللیسازی گام بردارند.»وبدا
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این مطلب که بینالمللیسازی یک علم است، افزود: «تعداد دانشجویان بینالملل رشتههای وابسته به علوم پزشکی، حدود 3 درصد از کل دانشجویان این حوزه را شامل میشوند که این آمار نسبت به کشورهای منطقه، مقدار قابل توجهی نیست، در نتیجه باید با برنامهریزی مناسب برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بینالملل تلاش کنیم.»
باقریفرد با اشاره به پیگیری توسعه کمی و کیفی آموزش پزشکی بیان کرد: «این ارتقاء باید بر اساس نیاز جامعه انجام و در حوزه بینالمللیسازی هم باید نیازهای آموزشی منطقه لحاظ شود.»
وی خاطر نشان کرد: «بینالمللیسازی فقط برای کسب درآمد نیست، بلکه دانشجویان بینالملل به عنوان سفیران علمی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب میشوند.»
باقریفرد تصریح کرد: «برای موفقیت در حوزه بینالمللیسازی باید اعتبار سنجی و اعتبار بخشی بینالمللی داشته باشیم و تسهیلات لازم را برای پذیرش دانشجویان خارجی فراهم کنیم.»
وی از پیگیری پیشنهادهای بینالمللیسازی آموزش پزشکی در برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: «امیدوارم دانشگاههای کلان منطقه 10 با توجه به ظرفیتهای بالقوه در مسیر توسعه بینالمللیسازی گام بردارند.»وبدا
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد