بیانیه سومین اجلاس سراسری معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی
29 November 2022 ساعت: 12:11
29 November 2022 ساعت: 12:11
معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی در سومین اجلاس سراسری خود بر ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی به عنوان وظیفه اصلی حوزه آموزشی دانشگاهها و رعایت نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی برای تمام اعضای هیات علمی و دانشجویان تاکید کردند.
به گزارش سپید به نقل از وبدا، متن کامل بیانیه سومین اجلاس سراسری معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی بدین شرح است:
بیانیه سومین اجلاس سراسری معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی پنجم و ششم آذر 1401
بی شک در زمانه فعلی و در دنیای امروز تلاش جبهه استکبار توقف و مقابله با پیشرفتهای علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد بینظمی و آشوب در سطح جامعه بویژه دانشگاهها میباشد، معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ضمن محکوم نمودن اغتشاشات اخیر و تاکید بر شنیدن نقدهای منصفانه بر نکات ذیل تاکید نمودند.
1-وظیفه اصلی حوزه آموزشی دانشگاهها، ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی میباشد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی برای تمام اعضای هیات علمی و دانشجویان عزیز واجب بوده و الزام به رعایت آن وجود دارد.
2-حضور بیشتر مدیران آموزشی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان، میتواند منجر به همگرایی بیشتر نظرات در راستای ارتقا کیفیت آموزشی گردد.
3-برنامه عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان هسته اصلی فعالیتهای آموزشی دانشگاهها میتواند با ارتقای بهرهوری و استفاده بهینه از منابع به ارتقای کیفیت آموزش دانشگاهها کمک کند و در این راستا همکاری اعضای هیات علمی نقش مهمی در پیادهسازی اهداف این برنامه در دانشگاهها و ستاد وزارتخانه خواهد داشت.
4-حرکت به سمت اعتباربخشی برنامهای و موسسهای و رتبهبندی جامع دانشگاهها میتواند موجب ایجاد حس رقابتپذیری سالم بین دانشگاهها، بهبود فرایندهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش گردد.
5-تلاش در راستای جذب نخبگان متعهد در حوزه امور هیات علمی موجب تحول بنیادی در سطح دانشگاهها شده و مانع از مهاجرت نخبگان میشود. لذا دانشگاههای علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای جذب نیروهای متخصص و متعهد به کار خواهند بست.
6-بینالمللیسازی و تلاش در راستای شناساندن ظرفیتهای بالقوه دانشگاهها در حوزه آموزشی با کمک دیپلماسی علمی در سطح دانشگاهها موجب سرآمدی و حرکت به سمت تعالی و مرجعیت علمی میگردد و دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ارتقای آن تلاش خواهند نمود.
7-بهرهمندی از فناوریهای نوین در ارتقای یادگیری موجب آموزش اثربخش همزمان با به روز بودن مدلهای متنوع آموزشی میگردد لازم است ارتقای یادگیری با فناوری در دستور کار معاونتهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی قرار گیرد.
8-با توجه به شعار سال و حرکت در راستای رسیدن به قلههای علمی و رفع مشکلات اشتغال دانش آموختگان، تلاش در زمینه ادغام کارآفرینی در محتواهای درسی و کمک به گسترش کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان یکی از وظایف اصلی دانشگاهها و ستاد وزارتخانه منظور میگردد.
9-توجه به انقلاب همگرایی علوم و فناوری در راستای حل مشکلات کشور، مسیری تحول آفرین در سطح آموزشی دانشگاهها میباشد که لازم است به آن پرداخته شود.
10- حضور اعضای محترم هیات علمی دانشگاه در سطح جامعه در راستای پاسخگویی اجتماعی و رفع نیازهای آن، تحولی بنیادین در جهت ارتقا نظام سلامت میباشد. در این راستا ارتقای سطح سواد سلامت جامعه امری خطیر برای پیشگیری از بیماریها و کاهش هزینههای نظام سلامت است که لازم است دانشگاههای علوم پزشکی به آن اهتمام ورزند.
11-شفافیت نظام مالی حوزه آموزش دانشگاهها و نوسازی سیستم آموزشی با توجه به افزایش ظرفیت دانشجویان میتواند به ارتقای کیفیت آموزش کمک موثری نماید. لذا همکاری معاونین توسعه و مدیریت منابع دانشگاهها با معاونین آموزشی از ضروریات پیشبرد اهداف آموزشی محسوب میشود.
12-توجه به روشهای تامین منابع مالی و روشهای جایگزین برای تامین ارز از مسائل قابل پیگیری حوزههای آموزش و توسعه دانشگاهها است.
معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور
آذر ماه 1401
بیانیه سومین اجلاس سراسری معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی پنجم و ششم آذر 1401
بی شک در زمانه فعلی و در دنیای امروز تلاش جبهه استکبار توقف و مقابله با پیشرفتهای علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد بینظمی و آشوب در سطح جامعه بویژه دانشگاهها میباشد، معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ضمن محکوم نمودن اغتشاشات اخیر و تاکید بر شنیدن نقدهای منصفانه بر نکات ذیل تاکید نمودند.
1-وظیفه اصلی حوزه آموزشی دانشگاهها، ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی میباشد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی برای تمام اعضای هیات علمی و دانشجویان عزیز واجب بوده و الزام به رعایت آن وجود دارد.
2-حضور بیشتر مدیران آموزشی در بین اعضای هیات علمی و دانشجویان، میتواند منجر به همگرایی بیشتر نظرات در راستای ارتقا کیفیت آموزشی گردد.
3-برنامه عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان هسته اصلی فعالیتهای آموزشی دانشگاهها میتواند با ارتقای بهرهوری و استفاده بهینه از منابع به ارتقای کیفیت آموزش دانشگاهها کمک کند و در این راستا همکاری اعضای هیات علمی نقش مهمی در پیادهسازی اهداف این برنامه در دانشگاهها و ستاد وزارتخانه خواهد داشت.
4-حرکت به سمت اعتباربخشی برنامهای و موسسهای و رتبهبندی جامع دانشگاهها میتواند موجب ایجاد حس رقابتپذیری سالم بین دانشگاهها، بهبود فرایندهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش گردد.
5-تلاش در راستای جذب نخبگان متعهد در حوزه امور هیات علمی موجب تحول بنیادی در سطح دانشگاهها شده و مانع از مهاجرت نخبگان میشود. لذا دانشگاههای علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای جذب نیروهای متخصص و متعهد به کار خواهند بست.
6-بینالمللیسازی و تلاش در راستای شناساندن ظرفیتهای بالقوه دانشگاهها در حوزه آموزشی با کمک دیپلماسی علمی در سطح دانشگاهها موجب سرآمدی و حرکت به سمت تعالی و مرجعیت علمی میگردد و دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ارتقای آن تلاش خواهند نمود.
7-بهرهمندی از فناوریهای نوین در ارتقای یادگیری موجب آموزش اثربخش همزمان با به روز بودن مدلهای متنوع آموزشی میگردد لازم است ارتقای یادگیری با فناوری در دستور کار معاونتهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی قرار گیرد.
8-با توجه به شعار سال و حرکت در راستای رسیدن به قلههای علمی و رفع مشکلات اشتغال دانش آموختگان، تلاش در زمینه ادغام کارآفرینی در محتواهای درسی و کمک به گسترش کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان یکی از وظایف اصلی دانشگاهها و ستاد وزارتخانه منظور میگردد.
9-توجه به انقلاب همگرایی علوم و فناوری در راستای حل مشکلات کشور، مسیری تحول آفرین در سطح آموزشی دانشگاهها میباشد که لازم است به آن پرداخته شود.
10- حضور اعضای محترم هیات علمی دانشگاه در سطح جامعه در راستای پاسخگویی اجتماعی و رفع نیازهای آن، تحولی بنیادین در جهت ارتقا نظام سلامت میباشد. در این راستا ارتقای سطح سواد سلامت جامعه امری خطیر برای پیشگیری از بیماریها و کاهش هزینههای نظام سلامت است که لازم است دانشگاههای علوم پزشکی به آن اهتمام ورزند.
11-شفافیت نظام مالی حوزه آموزش دانشگاهها و نوسازی سیستم آموزشی با توجه به افزایش ظرفیت دانشجویان میتواند به ارتقای کیفیت آموزش کمک موثری نماید. لذا همکاری معاونین توسعه و مدیریت منابع دانشگاهها با معاونین آموزشی از ضروریات پیشبرد اهداف آموزشی محسوب میشود.
12-توجه به روشهای تامین منابع مالی و روشهای جایگزین برای تامین ارز از مسائل قابل پیگیری حوزههای آموزش و توسعه دانشگاهها است.
معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور
آذر ماه 1401
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد