در نامه رئیس سازمان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون بهداشت مطرح شد:
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری وزارت بهداشت برمنابع درمان، از نامه رئیس سازمان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون بهداشت در مخالفت خود با تجمیع بیمهها خبر داد.
دلایل مخالفت تامین اجتماعی با تجمیع بیمهها
17 September 2016 ساعت: 16:9
17 September 2016 ساعت: 16:9
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت سیاستگذاری وزارت بهداشت برمنابع درمان، از نامه رئیس سازمان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون بهداشت در مخالفت خود با تجمیع بیمهها خبر داد.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدنعیم امینیفرد از نامه رئیس سازمان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص دلایل مخالفت مسئولان این سازمان با تجمیع بیمهها خبر داد و گفت: «در این نامه رئیس سازمان تامین اجتماعی دلایل مخالفت خود در خصوص تجمیع بیمهها را مطرح و تاکید کرده است تجمیع بیمه ها به ویترین تامین اجتماعی دربخش درمان صدمه وارد میکند.»
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت به دنبال تغییر در درمان مستقیم تامین اجتماعی نیست، افزود: «به هیچ عنوان تجمیع بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی با بیمههای دیگر مطرح نیست، بلکه بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی باید قویتر از گذشته به کار خود ادامه دهد؛ اما موضوع مورد بحث این است که تمامی صندوقهای بیمهای خرید خدمت خود را از طریق بیمه سلامت انجام دهند یعنی در این سازمان ادغام شوند.»
وی با بیان اینکه در این خصوص هم صندوق کارکنان نیروهای مسلح و تامین اجتماعی مستثنی هستند، تصریح کرد: «درصورت تجمیع بیمهها درمان مستقیم این سازمان همچنان مانند گذشته به کار خود ادامه میدهد، اما در درمان غیرمستقیم این سازمان از سال سوم اجرای برنامه ششم برنامهریزی باید به شکلی باشد که خرید خدمت آن از طریق صندوق واحد بیمه سلامت صورت گیرد.»
امینیفرد ادامه داد: «درمان مستقیم به معنای آن است که ملکیت بیمارستانهایی نظیر میلاد، فیاضبخش و لبافینژاد در اختیار سازمان تامین اجتماعی همچنان ادامه پیدا میکند، اما درمان غیرمستقیم به شکل خرید خدمت از طریق بیمه سلامت انجام خواهد گرفت؛ البته طبق بند 7 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تولیت منابع درمان برعهده وزارت بهداشت قرار دارد، همچنین مدیریت منابع سلامت از طریق سیستم بیمه با محوریت وزارت بهداشت باید انجام شود؛ بنابراین کمیسیون بهداشت تنها به دنبال آن است که سیاستگذاریها با محوریت وزارت بهداشت باشد.»
امینیفرد با بیان اینکه درحال حاضر سیاستگذاری از طریق وزارت رفاه صورت میگیرد، گفت: «رئیس سازمان تامین اجتماعی با بخش خرید خدمت این سازمان از طریق بیمه سلامت هم مخالف است، یعنی مسئولان این سازمان به دنبال این هستند که خارج از این سیستم و به روش فعلی عمل کنند.» وی درباره انتقادات وارده به تغییر در ساختار دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت که هم اکنون در وزارت رفاه قرار دارد، گفت: «پیشبینی شده که ساختار شورای عالی بیمه سلامت با مشارکت وزارت رفاه، سازمان برنامه و وبودجه و سازمان اداری و استخدامی تغییر کند، اما محوریت این موضوع با وزارت بهداشت است.»
امینیفرد درخصوص انتقادات وارده ازسوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت مبنیبر انتقال شورایعالی بیمه سلامت به وزارت بهداست، افزود: «سیاستگذار در بحث منابع باید وزارت بهداشت باشد، اما سیاستگذاریها به معنای آن نیست که دخالتهایی در امور اجرایی صورت گیرد؛ طبق بند 7 سیاستهای رهبری بر محوریت وزارت بهداشت در مدیریت منابع سلامت از طریق بیمهها تاکید شده و این انتقادات شاید بیشتر نظر شخصی باشد.»
سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان اینکه همه این موارد در لایحه دولت عنوان شده است، تصریح کرد: «بهطور حتم در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت مجلس پس از آغاز به کار مجلس این نامه بررسی شده و نقطه نظرات اعضا اخذ میشود.»
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت به دنبال تغییر در درمان مستقیم تامین اجتماعی نیست، افزود: «به هیچ عنوان تجمیع بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی با بیمههای دیگر مطرح نیست، بلکه بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی باید قویتر از گذشته به کار خود ادامه دهد؛ اما موضوع مورد بحث این است که تمامی صندوقهای بیمهای خرید خدمت خود را از طریق بیمه سلامت انجام دهند یعنی در این سازمان ادغام شوند.»
وی با بیان اینکه در این خصوص هم صندوق کارکنان نیروهای مسلح و تامین اجتماعی مستثنی هستند، تصریح کرد: «درصورت تجمیع بیمهها درمان مستقیم این سازمان همچنان مانند گذشته به کار خود ادامه میدهد، اما در درمان غیرمستقیم این سازمان از سال سوم اجرای برنامه ششم برنامهریزی باید به شکلی باشد که خرید خدمت آن از طریق صندوق واحد بیمه سلامت صورت گیرد.»
امینیفرد ادامه داد: «درمان مستقیم به معنای آن است که ملکیت بیمارستانهایی نظیر میلاد، فیاضبخش و لبافینژاد در اختیار سازمان تامین اجتماعی همچنان ادامه پیدا میکند، اما درمان غیرمستقیم به شکل خرید خدمت از طریق بیمه سلامت انجام خواهد گرفت؛ البته طبق بند 7 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تولیت منابع درمان برعهده وزارت بهداشت قرار دارد، همچنین مدیریت منابع سلامت از طریق سیستم بیمه با محوریت وزارت بهداشت باید انجام شود؛ بنابراین کمیسیون بهداشت تنها به دنبال آن است که سیاستگذاریها با محوریت وزارت بهداشت باشد.»
امینیفرد با بیان اینکه درحال حاضر سیاستگذاری از طریق وزارت رفاه صورت میگیرد، گفت: «رئیس سازمان تامین اجتماعی با بخش خرید خدمت این سازمان از طریق بیمه سلامت هم مخالف است، یعنی مسئولان این سازمان به دنبال این هستند که خارج از این سیستم و به روش فعلی عمل کنند.» وی درباره انتقادات وارده به تغییر در ساختار دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت که هم اکنون در وزارت رفاه قرار دارد، گفت: «پیشبینی شده که ساختار شورای عالی بیمه سلامت با مشارکت وزارت رفاه، سازمان برنامه و وبودجه و سازمان اداری و استخدامی تغییر کند، اما محوریت این موضوع با وزارت بهداشت است.»
امینیفرد درخصوص انتقادات وارده ازسوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت مبنیبر انتقال شورایعالی بیمه سلامت به وزارت بهداست، افزود: «سیاستگذار در بحث منابع باید وزارت بهداشت باشد، اما سیاستگذاریها به معنای آن نیست که دخالتهایی در امور اجرایی صورت گیرد؛ طبق بند 7 سیاستهای رهبری بر محوریت وزارت بهداشت در مدیریت منابع سلامت از طریق بیمهها تاکید شده و این انتقادات شاید بیشتر نظر شخصی باشد.»
سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان اینکه همه این موارد در لایحه دولت عنوان شده است، تصریح کرد: «بهطور حتم در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت مجلس پس از آغاز به کار مجلس این نامه بررسی شده و نقطه نظرات اعضا اخذ میشود.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد