لاریجانی:
دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر گفت: «وضعیت مرگ و میر مردم در ایران به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است و افراد جوان در این تصادفات بیشتر جان خود را از دست میدهند.»
میزان مرگومیر ایرانیها در حوادث ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است
4 September 2016 ساعت: 14:9
4 September 2016 ساعت: 14:9
دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر گفت: «وضعیت مرگ و میر مردم در ایران به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است و افراد جوان در این تصادفات بیشتر جان خود را از دست میدهند.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، باقر لاریجانی شب گذشته در نشست مشترک وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و امضای تفاهمنامه همکاری بینبخشی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: «وضعیت بیماریهای قلبی عروقی در ایران نسبت به دیگر کشورها مناسب نیست.»
وی با بیان اینکه در دنیا سالانه ۱.۲میلیون نفر دچار سوانح و حوادث ترافیکی میشوند، گفت: «منطقه امرو (مدیترانه شرقی) پس از آفریقا بیشترین مرگ و میر از نظر سوانح و حوادث ترافیکی را در جهان دارد که شایعترین قربانیان آن، رانندگان و سرنشینان خودرو و عابرین پیاده هستند.»
معاون وزارت بهداشت با اشاره به کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی در سالهای گذشته، اظهار داشت: «سال گذشته حدود ۱۶هزار نفر از مردم بر اثر این حوادث جان خود را از دست دادند و در کشور ما تعداد مرگ مغزی بالا است.» لاریجانی گفت: «وضعیت مرگ و میر مردم در ایران به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است و افراد جوان بیشتر جان خود را از دست میدهند که عمدهترین قربانیان هم سرنشینان خودروهای سبک، عابرین پیاده، راکبان موتور سیکلت و رانندگان هستند.»
دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر از سرعت زیاد، عدم استفاده از کمربند ایمنی و وسایل ایمنی بهعنوان عوامل خطر آفرین در بروز حوادث و سوانح یاد کرد و افزود: «علیرغم اجباری شدن قانون بستن کمربند در ایران که کمک زیادی به کاهش آمار جان باختگان این حوادث کرد، اما فقط۱۰درصد از سرنشینان عقب خودرو اقدام به بستن کمربند میکنند و به همین دلیل بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سرنشینان عقب خودروست.»
وی تصریح کرد: «استانهای فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین حوادث و سوانح ترافیکی را دارند و این آمار در استان تهران نگرانکننده است، اما از نظر محل وقوع نیز در استانهای هرمزگان و ایلام حوادث در مناطق و جادههای روستایی بالا است.» لاریجانی با اشاره به گزارش پزشکی قانونی، بیشترین مصدومان حوادث و سوانح ترافیکی را مربوط به استانهای آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی و فارس عنوان کرد و گفت: «۲۶درصد از مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی در درون شهرها، ۶۵درصد در جادههای برون شهری و هفت درصد در جادههای روستایی رخ میدهد.»
وی در پایان با بیان اینکه در سند پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر علاوه بر اهداف بینالمللی، چندین هدف اختصاصی برای کشورمان در نظر گرفته شده است، افزود: «یکی از اهداف اختصاصی ما در این سند، کاهش۲۰درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی است و خوشبختانه همکاری مناسبی بین معاونتهای وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارتخانههای مختلف وجود دارد و برای رسیدن به این هدف، وزارت راه و شهرسازی میتواند کمک بسیار بزرگی به ما و در تحقق این هدف کند.»
وی با بیان اینکه در دنیا سالانه ۱.۲میلیون نفر دچار سوانح و حوادث ترافیکی میشوند، گفت: «منطقه امرو (مدیترانه شرقی) پس از آفریقا بیشترین مرگ و میر از نظر سوانح و حوادث ترافیکی را در جهان دارد که شایعترین قربانیان آن، رانندگان و سرنشینان خودرو و عابرین پیاده هستند.»
معاون وزارت بهداشت با اشاره به کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی در سالهای گذشته، اظهار داشت: «سال گذشته حدود ۱۶هزار نفر از مردم بر اثر این حوادث جان خود را از دست دادند و در کشور ما تعداد مرگ مغزی بالا است.» لاریجانی گفت: «وضعیت مرگ و میر مردم در ایران به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است و افراد جوان بیشتر جان خود را از دست میدهند که عمدهترین قربانیان هم سرنشینان خودروهای سبک، عابرین پیاده، راکبان موتور سیکلت و رانندگان هستند.»
دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر از سرعت زیاد، عدم استفاده از کمربند ایمنی و وسایل ایمنی بهعنوان عوامل خطر آفرین در بروز حوادث و سوانح یاد کرد و افزود: «علیرغم اجباری شدن قانون بستن کمربند در ایران که کمک زیادی به کاهش آمار جان باختگان این حوادث کرد، اما فقط۱۰درصد از سرنشینان عقب خودرو اقدام به بستن کمربند میکنند و به همین دلیل بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سرنشینان عقب خودروست.»
وی تصریح کرد: «استانهای فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین حوادث و سوانح ترافیکی را دارند و این آمار در استان تهران نگرانکننده است، اما از نظر محل وقوع نیز در استانهای هرمزگان و ایلام حوادث در مناطق و جادههای روستایی بالا است.» لاریجانی با اشاره به گزارش پزشکی قانونی، بیشترین مصدومان حوادث و سوانح ترافیکی را مربوط به استانهای آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی و فارس عنوان کرد و گفت: «۲۶درصد از مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی در درون شهرها، ۶۵درصد در جادههای برون شهری و هفت درصد در جادههای روستایی رخ میدهد.»
وی در پایان با بیان اینکه در سند پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر علاوه بر اهداف بینالمللی، چندین هدف اختصاصی برای کشورمان در نظر گرفته شده است، افزود: «یکی از اهداف اختصاصی ما در این سند، کاهش۲۰درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی است و خوشبختانه همکاری مناسبی بین معاونتهای وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارتخانههای مختلف وجود دارد و برای رسیدن به این هدف، وزارت راه و شهرسازی میتواند کمک بسیار بزرگی به ما و در تحقق این هدف کند.»
برچسب ها
میزان مرگومیر ایرانیها در حوادث ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است, باقر لاریجانی دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر, تفاهمنامه همکاری بینبخشی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد