رضوی:
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ گونه فحاشی و درگیری میان کادر درمانی و کارکنان اگرچه بسیار نادر است، ولی قابل قبول نیست، گفت: «اگر این عمل از سوی هر یک از افراد کادر درمانی و کارکنان رخ دهد، با فرد خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد و در این بین تفاوتی در نوع برخورد با پرستار، پزشک و یا کارمند وجود ندارد.»
توهین و درگیری میان کادر درمانی و کارکنان قابل قبول نیست
12 July 2016 ساعت: 13:7
12 July 2016 ساعت: 13:7
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ گونه فحاشی و درگیری میان کادر درمانی و کارکنان اگرچه بسیار نادر است، ولی قابل قبول نیست، گفت: «اگر این عمل از سوی هر یک از افراد کادر درمانی و کارکنان رخ دهد، با فرد خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد و در این بین تفاوتی در نوع برخورد با پرستار، پزشک و یا کارمند وجود ندارد.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، سیدسجاد رضوی با اشاره به درگیری بین پزشک و پرستار در یکی از مراکز درمانی، گفت: «این افراد به واحد تخلفات و کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه معرفی شدهاند و علاوه بر پیگیری شاکیان این پروندهها، دانشگاههای علوم پزشکی مربوطه هم پیگیر این پرونده هستند.»
رضوی با ابراز تاسف از بعضی از اظهارنظرها با نگاه صنفی، گفت: «انتظار میرود که کلیه کارکنان بهداشت و درمان که همیشه بهصورت تیم واحد عمل میکردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهیم و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.» وی تاکید کرد: «نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد.»
رضوی اضافه کرد: «تیم درمانی باید به هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند.» وی ادامه داد: «اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.»
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان اینکه برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آییننامهها از تذکر تا اخراج میباشد، افزود: «قانون براساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیمگیری میکند.» وی یادآور شد: «کمیته اخلاق براساس شغل و برتری افراد تصمیمگیری نمیکند چراکه همه همکاران جز اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت میکشند و هیچگونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست.»
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، افزود: «فحاشی و یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونتآمیز داشته باشد.»
رضوی با ابراز تاسف از بعضی از اظهارنظرها با نگاه صنفی، گفت: «انتظار میرود که کلیه کارکنان بهداشت و درمان که همیشه بهصورت تیم واحد عمل میکردند در سلامت بیماران کوشا باشند و چنین اتفاقاتی را به صنف خاصی ارتباط ندهیم و نباید نظام پزشکی و نظام پرستاری وارد این مباحث شوند.» وی تاکید کرد: «نباید اجازه دهیم که فشار کاری، بدحالی بیماران، مشکلات خانوادگی و تحصیلی در نوع برخورد پزشک و پرستار و رسیدگی به بیمار تاثیر داشته باشد.»
رضوی اضافه کرد: «تیم درمانی باید به هنگام مراجعه بیمار و خدمت به او تمام مشکلات خود را فراموش کند.» وی ادامه داد: «اگر پزشک و پرستاری به موردی برخورد کنند که خلاف مقررات باشد و اجحاف در حق دیگری باشد، باید به مسئولان بیمارستان اطلاع دهند و نباید فحاشی و یا برخورد فیزیکی کنند.»
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با بیان اینکه برخورد قانونی با این قبیل مسائل براساس آییننامهها از تذکر تا اخراج میباشد، افزود: «قانون براساس سوابق افراد، نظرات همکاران، اظهارات و نیت افراد تصمیمگیری میکند.» وی یادآور شد: «کمیته اخلاق براساس شغل و برتری افراد تصمیمگیری نمیکند چراکه همه همکاران جز اصلی مراکز درمانی هستند و زحمت میکشند و هیچگونه ایجاد دلسردی و توهین از سوی کسی پذیرفته نیست.»
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، افزود: «فحاشی و یا برخورد فیزیکی به پزشک و پرستار صنفی نیست و ممکن است همان پزشک یا پرستار متخلف با اطرافیان خود نیز رفتاری نامناسب و خشونتآمیز داشته باشد.»
برچسب ها
توهین و درگیری میان کادر درمانی و کارکنان قابل قبول نیست, سیدسجاد رضوی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت, درگیری بین پزشک و پرستار در یکی از مراکز درمانی
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد