اغلب شکایات نظام پزشکی از سوی بیماران بستری است
10 May 2016 ساعت: 18:5
10 May 2016 ساعت: 18:5
قائممقام انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: «بخش قابل توجهی از شکایات پزشکی از سوی بیماران بستری و چند رشته تخصصی پرمراجعه طرح میشود.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: «متاسفانه بیشتر شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی مربوط به بیماران بستری است و جراحیهای ارتوپدی و زنان و زایمان سهم 20 الی 25 درصدی از این شکایات را دارند.»
خلیلی با بیان اینکه از کل شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی گلهمندیها از قصورات دندانپزشکی همچنان در صدر شکایات است؛ گفت: «علت این موضوع نیز صرفا اختلاف زیاد در ارش و دیه خدمات دندانپزشکی است که تعرفه کاملا مشخصی ندارند.»
رضا لاریپور سخنگو سازمان نظام پزشکی نیز اظهار داشت: «البته در زمینه جراحیها بخش قابل توجهی از شکایات رسیده به این سازمان، پس از تشکیل دادگاههای بدوی و ارائه حکم قطعی، تکنیکهای درمانی کاملا صحیح است ولی به علت ماهیت بیماری و یا عمل، بیمار دچار عارضه شده.»
لاریپور اظهار داشت: «دربیشتر موارد نه بیمار مقصر است و نه پزشک، بلکه عارضه تکنیک درمانی متوجه بیمار، و در این میان نیز هزینه قابل توجهی متوجه وی شده و بنابراین بهترین اقدام برای جبران ضرر و زیان بیمار و پزشک، ایجاد صندوقی برای پرداخت ارش و دیه از سوی مسئولین است .»
خلیلی با بیان اینکه از کل شکایات رسیده به سازمان نظام پزشکی گلهمندیها از قصورات دندانپزشکی همچنان در صدر شکایات است؛ گفت: «علت این موضوع نیز صرفا اختلاف زیاد در ارش و دیه خدمات دندانپزشکی است که تعرفه کاملا مشخصی ندارند.»
رضا لاریپور سخنگو سازمان نظام پزشکی نیز اظهار داشت: «البته در زمینه جراحیها بخش قابل توجهی از شکایات رسیده به این سازمان، پس از تشکیل دادگاههای بدوی و ارائه حکم قطعی، تکنیکهای درمانی کاملا صحیح است ولی به علت ماهیت بیماری و یا عمل، بیمار دچار عارضه شده.»
لاریپور اظهار داشت: «دربیشتر موارد نه بیمار مقصر است و نه پزشک، بلکه عارضه تکنیک درمانی متوجه بیمار، و در این میان نیز هزینه قابل توجهی متوجه وی شده و بنابراین بهترین اقدام برای جبران ضرر و زیان بیمار و پزشک، ایجاد صندوقی برای پرداخت ارش و دیه از سوی مسئولین است .»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد