میردهقان عنوان کرد:
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت با بیان اینکه پرداختهای غیرمتعارف برای خدمات پزشکی خط قرمز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است و با آن برخورد خواهد شد، اظهار داشت: «با اقداماتی که از سال93 انجام شد، ارتباط مالی بین پزشک و بیمار به حداقل ممکن رسیده و دریافتهای غیرمتعارف در شهرستانها و در کل سیستم دولتی اعم از تهران و شهرستان به حداقل رسیده است.»
دریافتهای غیرمتعارف در سیستم دولتی به حداقل رسیده است
26 April 2016 ساعت: 13:4
26 April 2016 ساعت: 13:4
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت با بیان اینکه پرداختهای غیرمتعارف برای خدمات پزشکی خط قرمز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است و با آن برخورد خواهد شد، اظهار داشت: «با اقداماتی که از سال93 انجام شد، ارتباط مالی بین پزشک و بیمار به حداقل ممکن رسیده و دریافتهای غیرمتعارف در شهرستانها و در کل سیستم دولتی اعم از تهران و شهرستان به حداقل رسیده است.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از فارس، محمدحسین میردهقان مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در واکنش به صحبتهای هفته گذشته رئیس انجمن جراحان عمومی ایران در موضوع زیرمیزی گرفتن برخی از پزشکان گفت: «با تلاش و همراهی جامعه پزشکی و مردم خوشبختانه بخش قابل توجهی از پرداختهای غیرمتعارف و تخلفاتی که در این حوزه صورت میگرفت، سامان یافته و در کلانشهرها برای حذف این معضل نیاز به اقدامات تکمیلی است.»
میردهقان افزود: «برای نخستین بار، وزارت بهداشت خیلی جدی به بحث پرداختهای نامتعارف و ارتباط مالی نادرست بین پزشک و بیمار در حوزه پزشکی وارد شد. بنابراین با اقداماتی که در سال93 انجام شد، این ارتباط مالی به حداقل ممکن رسید به طوری که دریافت غیرمتعارف در شهرستانها و در کل سیستم دولتی اعم از شهرستان و تهران به حداقل رسیده است.»
میردهقان گفت: «درحال حاضر آمارها نشان میدهد بین ١٠ تا ۴٠درصد پرداختهای مردم در دنیا غیرقانونی است، اما من به صراحت میگویم که زیرمیزی و دریافتهای غیرمتعارف در ۵٧٠بیمارستان وزارت بهداشت وجود ندارد و ما طی سال٩۴ اصلا گزارشی در این مورد نداشتیم، البته مرتب درحال رصد هستیم و اگر موردی دیده شود، بیدرنگ با آن برخورد میکنیم. در بخش خصوصی هم دریافتهای نامتعارف کاهش بسیار محسوسی یافته است. این کاهش در شهرستانها بهجز تهران محسوس است و در تهران نیز تا حدودی کاهش یافته است، اما هنوز تا وضع ایدهآل فاصله داریم.»
وی اظهار داشت: «این درحالی است که 80درصد خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی ارائه میشود و طبق آمار رسمی میزان رضایتمندی مردم از خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی حدود 80درصد است.» مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: «در سال 95 بسیار مصمم هستیم تا با اجرای برنامه ی محوری وزارت بهداشت در این زمینه، حفاظت مالی از بیماران به خصوص در موارد بستری را 100درصد فراهم کنیم.»
وی در پایان گفت: «شایان ذکر است تمامی پرداختها در خدمات بستری صرفا از طریق صورتحساب بیمارستان باید صورت بگیرد و هموطنان میتواند موارد نامتعارف را به شماره 1690 گزارش کنند.»
میردهقان افزود: «برای نخستین بار، وزارت بهداشت خیلی جدی به بحث پرداختهای نامتعارف و ارتباط مالی نادرست بین پزشک و بیمار در حوزه پزشکی وارد شد. بنابراین با اقداماتی که در سال93 انجام شد، این ارتباط مالی به حداقل ممکن رسید به طوری که دریافت غیرمتعارف در شهرستانها و در کل سیستم دولتی اعم از شهرستان و تهران به حداقل رسیده است.»
میردهقان گفت: «درحال حاضر آمارها نشان میدهد بین ١٠ تا ۴٠درصد پرداختهای مردم در دنیا غیرقانونی است، اما من به صراحت میگویم که زیرمیزی و دریافتهای غیرمتعارف در ۵٧٠بیمارستان وزارت بهداشت وجود ندارد و ما طی سال٩۴ اصلا گزارشی در این مورد نداشتیم، البته مرتب درحال رصد هستیم و اگر موردی دیده شود، بیدرنگ با آن برخورد میکنیم. در بخش خصوصی هم دریافتهای نامتعارف کاهش بسیار محسوسی یافته است. این کاهش در شهرستانها بهجز تهران محسوس است و در تهران نیز تا حدودی کاهش یافته است، اما هنوز تا وضع ایدهآل فاصله داریم.»
وی اظهار داشت: «این درحالی است که 80درصد خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی ارائه میشود و طبق آمار رسمی میزان رضایتمندی مردم از خدمات درمانی در بیمارستانهای دولتی حدود 80درصد است.» مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت گفت: «در سال 95 بسیار مصمم هستیم تا با اجرای برنامه ی محوری وزارت بهداشت در این زمینه، حفاظت مالی از بیماران به خصوص در موارد بستری را 100درصد فراهم کنیم.»
وی در پایان گفت: «شایان ذکر است تمامی پرداختها در خدمات بستری صرفا از طریق صورتحساب بیمارستان باید صورت بگیرد و هموطنان میتواند موارد نامتعارف را به شماره 1690 گزارش کنند.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد