نوربخش در نشست خبری تشریح کرد:
بودجه ۷۲هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی در سال۹۵، پرداخت عیدی مستمری‌بگیران از فردا
22 February 2016 ساعت: 12:2



رئیس سازمان تامین اجتماعی بودجه این سازمان در سال95 را ۷۲هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از پرداخت عیدی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از 4 اسفندماه به‌مدت یک هفته خبر داد.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از تسنیم، تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری امروز خود، میزان بودجه این سازمان در سال آینده را 72هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
نوربخش درخصوص جزئیات بودجه سال آینده این سازمان گفت: «در بخش بیمه‌ای در این بودجه تکلیف شده که بخش درمانی به صورت مکانیزه با بخش مالی لینک شوند که براین اساس آرایشی در شعب سازمان دیده می‌شود. همچنین 10میلیارد تومان برای سفر 50هزار مستمری‌بگیر به مشهد و عتبات درنظر گرفته شده است.»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: «برای بیمارستان‌های ملکی نیز راه‌اندازی دو بیمارستان در بودجه دیده شده، همچنین بیمارستان اهواز و ایلام راه‌اندازی و عملیات احداث بیمارستان‌های شیراز، تبریز و مرکز جامع سرطان یزد آغاز خواهد شد. همچنین 10بیمارستان تحت عنوان برند بیمارستان میلاد به‌صورت هیئت‌مدیره‌ای درخواهند آمد. در رابطه با مسکن امید نیز تسهیلاتی در بودجه سال95 درنظر گرفته شده و تا سقف 5هزار میلیارد ریال در این خصوص هزینه خواهیم کرد.»
نوربخش با اشاره به اصلاح ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بودجه سال95 افزود: «تفاهم‌نامه‌ای میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه امضا شده که براین اساس پرداخت موسسات طرف قرارداد و داروخانه‌ها به‌روز خواهد شد.»
وی درخصوص پرداخت عیدی مستمری‌بگیران گفت: «از فردا برای مدت 7روز این کار انجام خواهد شد و 2میلیون و 700هزار مستمری‌بگیر عیدی خود را دریافت می‌کنند که مبلغ آن به طور کلی هزار و 500 میلیارد تومان خواهد شد. ضمنا حدود 2میلیون و 400هزار مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند و در طول 7روز و سایر مستمری‌بگیران که مستمری خود را از سایر بانک‌ها دریافت می‌کنند، در روز 11 اسفند عیدی خود را دریافت خواهند کرد.»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی افزود: «2هزار و 300نفر در این خصوص پذیرفته شدند که در سال آینده پس از انجام مراحل اداری و گزینش می‌توانند کار خود را در این سازمان آغاز کنند.»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درمورد طرح کاراکارت نیز گفت: «مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی برای این کارت تقاضا دهند و درمورد استان تهران نیز می‌توانند به بانک رفاه مراجعه و کارت را دریافت کنند. در این کارت به اندازه 4برابر مستمری استحقاقی فرد پول شارژ شده که می‌توانند برای خرید کالا به فروشگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند و بازپرداخت آن یکساله خواهد بود.»
نوربخش در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افزایش مبلغ مستمری برای سال آینده تصریح کرد: «در دولت یازدهم در طول 3سال 65درصد افزایش مستمری داشتیم که این رقم برای 8سال دولت نهم و دهم فقط 43درصد بود و ما همواره سعی کردیم افزایش مستمری بیشتر از نرخ تورم باشد. درمورد سال95 نیز باید منتظر تعیین حداقل دستمزد ازسوی شورای‌عالی دستمزد باشیم تا بتوانیم براساس آن افزایش مستمری را تعیین کنیم.»
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص شکایت مرتضوی از وکیل سازمان تامین اجتماعی، این خبر را تایید کرد و گفت: «باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و ذهن مردم درگیر این موضوع مهم است، ترجیح می‌دهم بعد از انتخابات در مورد این موضوع صحبت کنم.»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص حذف دفترچه‌های بیمه گفت: «این طرح در شهر یزد به‌صورت پایلوت در شهریورماه آغاز شد و درحال گسترش است اما باید به مرحله قابل قبولی از آن برسیم تا بتوانیم اعلام عمومی کنیم.»
نوربخش در پاسخ به سوال دیگری در مورد جزئیات طرح مسکن امید در سال 95 بیان کرد: «در بودجه سال95، تا سقف 5هزار میلیارد برای این موضوع درنظر گرفته شده و صندوقی شکل می‌گیرد که آورده سازمان در آن 500میلیارد تومان و املاک و مستغلات قابل انتقال است. ازسوی دیگر بانک رفاه و بانک مسکن در این طرح شرکت می‌کنند و اقدام به احداث واحدهای مسکونی در شرح بودجه سال95 تکلیف شده است. همچنین در این طرح بدهی شهرداری‌ها به سازمان نیز تهاتر خواهد شد.»
وی با اشاره به اینکه سال94، شهرداری‌ها450میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بودند، گفت: «خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن تهاتر شد. همچنین کل مطالبات قطعی سازمان 7هزار میلیارد تومان است که 2هزار میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.»
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص پرداخت متمرکز مستمری‌بگیران و تحقق اهداف آن گفت: «این طرح در اسفندماه به پایان رسید و از این پس پرداخت مستمری هر ماه از تاریخ 20 تا 27 قطعی خواهد بود. همچنین در سال95 تمام پرداخت‌ها از ستاد مرکزی انجام خواهد شد و به شعبات نمی‌رود و در طول این طرح 7هزار همپوشانی مستمری نیز حذف گردید. ما با سامانه سازمان ثبت‌احوال و ثبت اسناد لینک هستیم و به محض وقوع 4واقعه ولادت، ازدواج، فوت و طلاق تغییرات در سازمان اعمال می‌شود.»
نوربخش افزود: «در بودجه سال95، 4هزار میلیارد ریال برای پرداخت وام‌های ضروری، ازدواج و قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان مستمری‌بگیران درنظر گرفته شده که 3هزار میلیارد ریال آن از محل برگشت تسهیلات و هزار میلیارد ریال دیگر از منابع سازمان درنظر گرفته شده است. همچنین در بودجه سال95 منابع تخصیصی به بخش درمان از سایر منابع تفکیک شده و باتوجه به اینکه این موضوع خواسته رئیس‌جمهور بود، درحال حاضر به‌صورت ساختاری دنبال می‌شود.»
وی در پایان گفت:‌ «در سازمان 3نوع حساب داریم، حسا‌ب‌های بیمه بیکاری، حساب‌های درمان و سایر حساب‌ها. صندوق بیمه بیکاری با نظارت‌های انجام شده در سال94 نسبت به سال93 رشد منفی داشته و هم‌اکنون 180هزار نفر از منابع این صندوق استفاده می‌کنند اما محدودیتی برای اضافه شدن افراد واجد شرایط نداریم.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد