تابلوهایی که چهره پایتخت را بهداشتی کردند
مدیرعامل موسسه آوای هنر سلامت، زیرمجموعه وزارت بهداشت، در تشریح اقدام مشترک وزارت بهداشت و شهرداری تهران در نصب تابلوهای سلامت در سطح شهر تهران اظهار داشت: «براساس تفاهم وزارت بهداشت و شهرداری تهران، شهرداری فضای تبلیغاتی خود را بهمدت 15روز در اختیار شعارهای حاوی پیامهای سلامت محور قرار داده است. بنابراین این کار از 14دی ماه آغاز شده و تا 28دی ادامه خواهد داشت.»
بیلبوردهای پایتخت در تصرف "سلامت"
15 January 2016 ساعت: 15:1
15 January 2016 ساعت: 15:1
مدیرعامل موسسه آوای هنر سلامت، زیرمجموعه وزارت بهداشت، در تشریح اقدام مشترک وزارت بهداشت و شهرداری تهران در نصب تابلوهای سلامت در سطح شهر تهران اظهار داشت: «براساس تفاهم وزارت بهداشت و شهرداری تهران، شهرداری فضای تبلیغاتی خود را بهمدت 15روز در اختیار شعارهای حاوی پیامهای سلامت محور قرار داده است. بنابراین این کار از 14دی ماه آغاز شده و تا 28دی ادامه خواهد داشت.»
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم داروغهزاده با بیان اینکه بحث آموزش و فرهنگسازی برای خودمراقبتی در حوزه سلامت از موضوعاتی بود که در سالهای گذشته از آن غفلت شده بود، گفت: «ما همیشه بیشترین قسمت از بودجه، هزینه و وقتمان را صرف درمان میکنیم، اما برای آموزش به مردم جهت جلوگیری از بیماریها و اصلاح سبک زندگی کاری انجام نشده است.»
داروغهزاده با بیان اینکه برای این کار باید از رسانهها و نهادهای مختلف مانند سینما، صدا و سیما، فضاهای تبلیغاتی شهرداری و .... کمک بگیریم، افزود: «براین اساس وزارت بهداشت با همکاری شهرداری تهران فضای تبلیغاتی را به مدت 15روز در اختیار شعارهای حاوی پیامهای سلامت محور قرار داده است.»
داروغهزاده هدف اصلی از انجام این کار را تاثیر مثبت بر افراد و آموزش آنها برای تغییر سبک زندگی عنوان کرد و افزود: «امیدواریم از این طریق بتوانیم از بروز بیماریهای غیرواگیری مانند سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی که میزان قابل توجهی از درصد مرگ و میر شهروندان ما را به خود اختصاص میدهند، جلوگیری کنیم. در این طرح تولید پیام و محتوا با وزارت بهداشت بوده و پیامها را در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار داد و این سازمان وظیفه طراحی و نصب بیلبوردها را برعهده داشت.»
وی درباره موضوع اصلی این پیامها گفت: «بعد از تصادفات، بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان به عنوان دومین و سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته میشوند. حال این بیماریها با سبک زندگی و بویژه تغذیه ارتباط مستقیمی دارند. بنابراین با کاهش مصرف دخانیات، نمک، روغن، مواد قندی و افزایش تحرک میتواند به پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان تا حد زیادی کمک کرد بنابراین تمرکز پیامها بر این موارد و جهت عملی کردن آنها است.»
داروغهزاده درباره اقدامات دیگر در دست اقدام گفت: «در این زمینه با مدیران سازمان صدا و سیما گفتوگو شده و امیدواریم این سازمان بهطور گسترده با ما همکاری کند و تیزرهای حاوی پیامهای سلامت محور به دفعات از رسانه ملی پخش شوند. اقدام دیگری را نیز با سازمان زیباسازی پیشبینی کردهایم؛ به این صورت که در هفته سلامت، کمپینی از پیامهای سلامت محور را در سطح شهر قرار دهیم. همچنین این پیامها با همین گرافیک برای دانشگاههای علوم پزشکی فرستاده شده تا در مراکز بهداشتی و درمانی منتشر شوند. این طرحهای گرافیکی از سوی سازمان زیباسازی برای شهرهای بزرگ نیز ارسال شده است.»
داروغهزاده با بیان اینکه برای این کار باید از رسانهها و نهادهای مختلف مانند سینما، صدا و سیما، فضاهای تبلیغاتی شهرداری و .... کمک بگیریم، افزود: «براین اساس وزارت بهداشت با همکاری شهرداری تهران فضای تبلیغاتی را به مدت 15روز در اختیار شعارهای حاوی پیامهای سلامت محور قرار داده است.»
داروغهزاده هدف اصلی از انجام این کار را تاثیر مثبت بر افراد و آموزش آنها برای تغییر سبک زندگی عنوان کرد و افزود: «امیدواریم از این طریق بتوانیم از بروز بیماریهای غیرواگیری مانند سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی که میزان قابل توجهی از درصد مرگ و میر شهروندان ما را به خود اختصاص میدهند، جلوگیری کنیم. در این طرح تولید پیام و محتوا با وزارت بهداشت بوده و پیامها را در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار داد و این سازمان وظیفه طراحی و نصب بیلبوردها را برعهده داشت.»
وی درباره موضوع اصلی این پیامها گفت: «بعد از تصادفات، بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان به عنوان دومین و سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته میشوند. حال این بیماریها با سبک زندگی و بویژه تغذیه ارتباط مستقیمی دارند. بنابراین با کاهش مصرف دخانیات، نمک، روغن، مواد قندی و افزایش تحرک میتواند به پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان تا حد زیادی کمک کرد بنابراین تمرکز پیامها بر این موارد و جهت عملی کردن آنها است.»
داروغهزاده درباره اقدامات دیگر در دست اقدام گفت: «در این زمینه با مدیران سازمان صدا و سیما گفتوگو شده و امیدواریم این سازمان بهطور گسترده با ما همکاری کند و تیزرهای حاوی پیامهای سلامت محور به دفعات از رسانه ملی پخش شوند. اقدام دیگری را نیز با سازمان زیباسازی پیشبینی کردهایم؛ به این صورت که در هفته سلامت، کمپینی از پیامهای سلامت محور را در سطح شهر قرار دهیم. همچنین این پیامها با همین گرافیک برای دانشگاههای علوم پزشکی فرستاده شده تا در مراکز بهداشتی و درمانی منتشر شوند. این طرحهای گرافیکی از سوی سازمان زیباسازی برای شهرهای بزرگ نیز ارسال شده است.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد