معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۰درصد برنامههای آموزشی در علوم پزشکی مورد بازنگری قرار گرفته و برنامههای عملیاتی آموزش تا پایان آذرماه حدود ۸۲درصد پیشرفت داشته است.
بازنگری ۷۰درصد برنامههای آموزشی رشتههای علوم پزشکی
10 February 2017 ساعت: 18:2
10 February 2017 ساعت: 18:2
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۰درصد برنامههای آموزشی در علوم پزشکی مورد بازنگری قرار گرفته و برنامههای عملیاتی آموزش تا پایان آذرماه حدود ۸۲درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل وبدا، باقر لاریجانی در دومین روز از اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور یکی از مهم ترین مصوبات در آموزش عالی را بحث آمایش بیان کرد و گفت: آمایش وزارت بهداشت برای اینوزارتخانه افتخار آمیز است و این سند افتخار ما است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۶۵دانشگاه و دانشکده دولتی و ۹۰واحد دانشگاهی غیر دولتی در حوزه علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر حدود ۱۹۰هزار دانشجو در مراکز دولتی و حدود ۶۰هزار دانشجو در مراکز غیر دولتی در حال تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰بیمارستان آموزشی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: همچنین بیش از ۱۸۰ انجمن علمی گروه پزشکی داریم و حدود ۱۸هزار عضو هیات علمی در مراکز دولتی و حدود ۲هزار عضو هیات علمی در مراکز غیر دولتی درحال فعالیت هستند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مسایل اجتماعی و فرهنگی از جمله حرکت به سوی سالمندی، ارتقای سواد فناوری در جوامع و ارتقای توانمندی های خود مراقبتی در جمعیت ها تاثیر زیادی در الگوی ارائه خدمات گذاشته است، گفت : همه این مسائل، تحول و نوآوری در آموزش پزشکی را امری ضروری کرد.
لاریجانی یکپارچه سازی مفاهیم، نوآوری و کار آفرینی در تمام سطوح دانشگاه را از اهداف حوزه آموزش پزشکی دانست و گفت: تجاری سازی نتایج علمی و دارایی فکری و بهره برداری از دانش به شکل خلق بنگاه های فناور محور از دیگر اهداف حوزه آموزش پزشکی است.
لاریجانی با بیان اینکه تاکنون ۷۰درصد برنامهها مورد بازنگری قرار گرفته اند، گفت: یکی از نمونه های اقدام در جهت توسعه علوم میان رشته ای، راه اندازی دانشکده سلامت و دین است. راه اندازی دانشکده هنر و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، نمونه ای از توسعه حیطه های میان رشته ای است.
معاون آموزشی تاسیس ۱۵دانشکده در شهرستان ها و ۲۲مجتمع آموزش عالی سلامت درشهرستان ها را از اقدامات صورت گرفته در حوزه ماموریت گرایی، تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه ها بیان کرد و گفت: راه اندازی ۶۹رشته مقطع در دانشکده های شهرستان های غیر از محل دانشگاه علوم پزشکی بهمنظور افزایش دسترسی محیطی به آموزش عالی دولتی از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.
لاریجانی بر لزوم تدوام توسعه مراکز آموزش عالی سلامت متناسب با نیازهای بومی و ملی در برنامه سال ۹۶ تاکید کرد و افزود: توسعه سهم بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت بهمنظور جذب سرمایههای داخلی و خارجی در این حیطه و توانمندسازی مناطق آمایشی با واسپاری ماموریت نوین مبتنی بر ظرفیتهای بومی و منطقهای از برنامههای سال ۹۶ است.
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی حوزه آموزش علوم پزشکی دو هدف کلی و ۱۱هدف کمی دارد، گفت: همچنین این برنامه عملیاتی، ۴۴ برنامه و ۲۵۳ فعالیت ذیل برنامه دارد که این برنامهها برای ۱۰ منطقه آمایشی و ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی است.
معاون وزیر بهداشت افزود: نتایج ارزیابی انطباق عملکرد ۹ماهه در حوزه آموزش کشور نشان داد که درمجموع برنامههای عملیاتی آموزش تا پایان آذرماه در حوزه ستادی و دانشگاهی حدود ۸۲درصد در مدتزمان تعیینشده پیشرفت داشته است و برنامههای حوزه آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تا پایان آذرماه ۷۳درصد پیشرفت داشته است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۶۵دانشگاه و دانشکده دولتی و ۹۰واحد دانشگاهی غیر دولتی در حوزه علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر حدود ۱۹۰هزار دانشجو در مراکز دولتی و حدود ۶۰هزار دانشجو در مراکز غیر دولتی در حال تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰بیمارستان آموزشی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: همچنین بیش از ۱۸۰ انجمن علمی گروه پزشکی داریم و حدود ۱۸هزار عضو هیات علمی در مراکز دولتی و حدود ۲هزار عضو هیات علمی در مراکز غیر دولتی درحال فعالیت هستند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مسایل اجتماعی و فرهنگی از جمله حرکت به سوی سالمندی، ارتقای سواد فناوری در جوامع و ارتقای توانمندی های خود مراقبتی در جمعیت ها تاثیر زیادی در الگوی ارائه خدمات گذاشته است، گفت : همه این مسائل، تحول و نوآوری در آموزش پزشکی را امری ضروری کرد.
لاریجانی یکپارچه سازی مفاهیم، نوآوری و کار آفرینی در تمام سطوح دانشگاه را از اهداف حوزه آموزش پزشکی دانست و گفت: تجاری سازی نتایج علمی و دارایی فکری و بهره برداری از دانش به شکل خلق بنگاه های فناور محور از دیگر اهداف حوزه آموزش پزشکی است.
لاریجانی با بیان اینکه تاکنون ۷۰درصد برنامهها مورد بازنگری قرار گرفته اند، گفت: یکی از نمونه های اقدام در جهت توسعه علوم میان رشته ای، راه اندازی دانشکده سلامت و دین است. راه اندازی دانشکده هنر و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، نمونه ای از توسعه حیطه های میان رشته ای است.
معاون آموزشی تاسیس ۱۵دانشکده در شهرستان ها و ۲۲مجتمع آموزش عالی سلامت درشهرستان ها را از اقدامات صورت گرفته در حوزه ماموریت گرایی، تمرکز زدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه ها بیان کرد و گفت: راه اندازی ۶۹رشته مقطع در دانشکده های شهرستان های غیر از محل دانشگاه علوم پزشکی بهمنظور افزایش دسترسی محیطی به آموزش عالی دولتی از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.
لاریجانی بر لزوم تدوام توسعه مراکز آموزش عالی سلامت متناسب با نیازهای بومی و ملی در برنامه سال ۹۶ تاکید کرد و افزود: توسعه سهم بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت بهمنظور جذب سرمایههای داخلی و خارجی در این حیطه و توانمندسازی مناطق آمایشی با واسپاری ماموریت نوین مبتنی بر ظرفیتهای بومی و منطقهای از برنامههای سال ۹۶ است.
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی حوزه آموزش علوم پزشکی دو هدف کلی و ۱۱هدف کمی دارد، گفت: همچنین این برنامه عملیاتی، ۴۴ برنامه و ۲۵۳ فعالیت ذیل برنامه دارد که این برنامهها برای ۱۰ منطقه آمایشی و ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی است.
معاون وزیر بهداشت افزود: نتایج ارزیابی انطباق عملکرد ۹ماهه در حوزه آموزش کشور نشان داد که درمجموع برنامههای عملیاتی آموزش تا پایان آذرماه در حوزه ستادی و دانشگاهی حدود ۸۲درصد در مدتزمان تعیینشده پیشرفت داشته است و برنامههای حوزه آموزش در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تا پایان آذرماه ۷۳درصد پیشرفت داشته است.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد