وزیر بهداشت عنوان کرد:
تربیت مدیر برای نظام بهداشتی کشور/ ساماندهی پذیرش دستیار تخصصی پزشکی خانواده
29 January 2017 ساعت: 17:1



در هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دبیرخانه شواری آموزش پزشکی و تخصصی ماموریت داده شد تا ظرف 3ماه آینده پیشنهاد روشنی برای پذیرش دستیار تخصصی پزشکی خانواده در سال تحصیلی 97-96 ارائه نماید.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از وبدا، هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی امروز تشکیل شد و درخصوص موضوعات مختلف ازجمله پذیرش دستیار تخصصی پزشکی خانواده در سال تحصیلی 97-96 تصمیم گیری شد.
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: نیروهای تخصصی نظام سلامت برای مباحث آموزشی تربیت می شوند و باید تربیت این نیروها برمبنای نیازهای کشور در برهه زمانی خاصی صورت پذیرد.
هاشمی با تاکید بر لزوم جذب نیروهای متخصص با توجه به نیازهای نظام سلامت گفت: در تربیت دانشجویان تخصصی پزشکی خانواده باید به این نکته دقت شود که این افراد پس از فراغت از تحصیل در واقع مدیریت مراکز بهداشتی را بر عهده خواهند داشت و باید افرادی دانشی و مهارت محور برای نظام سلامت تربیت شوند. وزیر بهداشت اظهار داشت: مدیریت و نظارت بر کار بهورزها، مراقبین سلامت و سایر نیروهای حوزه بهداشت برعهده این متخصصین است و همین امر حساسیت ها را در تربیت این نیروها نشان میدهد.
وی خاطرنشان کرد: نیاز دانشگاهها به متخصصین پزشکی خانواده باید در برهه های زمانی محدود تعیین شود و مجوز تربیت نیروها با توجه به این نیازها و با تایید شورای گسترش صادر شود. هاشمی گفت: باید دقیقا تعداد متخصص مورد نیاز، محل خدمت ایشان و امتیازاتی که بعد از فارغ التحصیلی دارند مشخص شود.
وی افزود: نقش پزشکان عمومی و رابطه آنها با مراکز جامع خدمات سلامت از هم اکنون باید روشن شود. وزیر بهداشت با بیان اینکه تکلیف رشته پزشکی اجتماعی در نشست بعدی مشخص می شود گفت: امکان ادغام این دو رشته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
هاشمی اظهار داشت: اگر به نظام ارجاع اعتقاد دارید که باید داشته باشیم و بهداشت اولویت اول ما است، باید علاوه بر بهورز، مراقب سلامت و پزشک عمومی به فارغ التحصیلان این رشته توجه شود چراکه این افراد مهم‌ترین مدیران حوزه بهداشت در آینده خواهند بود.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد