لغو تحریم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی
24 January 2016 ساعت: 09:1
24 January 2016 ساعت: 09:1
با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو محدودیت سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی از 29 دی ماه امسال، پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از لندن به تهران، با دریافت میزان سوخت مورد نیاز در فرودگاه هیترولندن به صورت مستقیم انجام شد.
حسن اسد مسوول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در انگلستان، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت ، این پرواز روز جمعه در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین نشست.
پیشتر این پرواز برای دریافت سوخت مورد نیاز در فرودگاه ثالث، متحمل یک ساعت و نیم تاخیر زمانی در طول پرواز می شد که این امر اتلاف وقت مسافر و نیز صرف هزینه مالی بیشتری برای ایران ایر تحمیل می کرد.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( هما) در حال حاضر سه پرواز در هفته ( روزهای یکشنبه ، سه شنبه و پنجشنبه ) از لندن به تهران دارد.
با لغو تحریم ها و اجرای برجام محدودیت ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا برطرف شده به طوری که هم اکنون هواپیماهای هما علاوه بر لندن ، در فرودگاه های پاریس، آمستردام و کلن نیز سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.
با آغاز تحریم غربی ها علیه ایران برخی از فرودگاه های اروپا از جمله لندن از حدود چهار سال پیش از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی سرباز زدند و هواپیماهای ایرانی مجبور شدند برای پرواز به ایران در فرودگاه ثالثی سوختگیری کنند و این علاوه بر افزایش مدت پروازها به ایران هزینه های زیادی را به شرکت های هوایی تحمیل می کرد.
پیشتر این پرواز برای دریافت سوخت مورد نیاز در فرودگاه ثالث، متحمل یک ساعت و نیم تاخیر زمانی در طول پرواز می شد که این امر اتلاف وقت مسافر و نیز صرف هزینه مالی بیشتری برای ایران ایر تحمیل می کرد.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( هما) در حال حاضر سه پرواز در هفته ( روزهای یکشنبه ، سه شنبه و پنجشنبه ) از لندن به تهران دارد.
با لغو تحریم ها و اجرای برجام محدودیت ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا برطرف شده به طوری که هم اکنون هواپیماهای هما علاوه بر لندن ، در فرودگاه های پاریس، آمستردام و کلن نیز سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.
با آغاز تحریم غربی ها علیه ایران برخی از فرودگاه های اروپا از جمله لندن از حدود چهار سال پیش از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی سرباز زدند و هواپیماهای ایرانی مجبور شدند برای پرواز به ایران در فرودگاه ثالثی سوختگیری کنند و این علاوه بر افزایش مدت پروازها به ایران هزینه های زیادی را به شرکت های هوایی تحمیل می کرد.
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد