سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد
تشکیل کمیته تخصصی در کمیسیون بهداشت برای بررسی جامع برقراری عدالت درون بخشی نظام سلامت
9 January 2023 ساعت: 13:1



سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل کمیته تخصصی در این کمیسیون برای بررسی جامع برقراری عدالت درون بخشی نظام سلامت خبر داد.
به گزارش سپید، زهرا شیخی در گفت و گو با خانه ملت، در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی برقراری عدالت درون بخشی نظام سلامت ( اصلاح نظام پرداخت برای توازن بین رشته ای ) با حضور معاون درمان و نمایندگان معاونت‌های بهداشت، آموزشی، پژوهشی و توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولان سازمان‌های نظام پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و گفت: در این نشست مطرح شد که اصلاح نظام پرداخت برای توازن بین رشته ای، مکانیسم، خرید راهبردی و پرداخت عملکردی امری مهم است که به آن توجه نشده و اگر به دنبال رفع مشکل هستیم باید بررسی تخصصی بیشتری انجام شود.

وی افزود: یکی از مهمترین علت مهاجرت پزشکان نحوه پرداخت ها و ناچیز بودن برخی تعرفه ها است و در اسرع وقت باید ساماندهی فوری خدمات سرپایی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: بر اساس اظهارات یکی از مسئولان حاضر در نشست در سال جاری میزان حق الزحمه پزشکان در بخش دولتی و خصوصی نزدیک به هم است و قرار است سال آینده یکسان شود و جبران دیگر هزینه ها بر عهده بیمه است هر چند اختلاف پرداخت های فاحش ناشی از زیرمیزی و یا اعمال غیر ضرور گزارش می شود که باید با مکانیسم نظارتی مورد رسیدگی قرار گیرد.

شیخی یادآور شد: اعضای کمیسیون تاکید کردند که حل  مشکل 1450 مرکز درمانی فاقد پزشک عمومی و پرداخت فوق العاده خاص به پزشکان مناطق محروم باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همچنین بیمه ها نیز تقویت شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس افزود: اعضای کمیسیون و مسئولان ذیربط بر ضرورت ارائه گزارشی توسط مرکز پژوهش های مجلس در مورد علل مهاجرت پزشکان تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در نهایت پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، بیمه ها و سازمان های ذیربط تشکیل تا در این کمیته تخصصی موضوع برقراری عدالت درون بخشی نظام سلامت و اصلاح نظام پرداخت برای توازن بین رشته ای به صورت جامع و کامل بررسی و جمع بندی شود.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد