معاون آموزشی وزارت بهداشت:
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما نمیتوانیم به آموزش دوران پیش از کرونا برگردیم و این مسیر برگشتپذیر نیست، گفت: «قطعا بخشی از آموزشهای دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی ارائه خواهد شد و ما باید پروسه این آموزشها را با کمک تکنولوژیهای جدید، هوش مصنوعی و شبیهسازیهای دیگر ادامه دهیم.»
آموزش مجازی دانشجویان علوم پزشکی ادامه مییابد
به دوران قبل از کرونا برنخواهیم گشت
11 May 2022 ساعت: 16:5
به دوران قبل از کرونا برنخواهیم گشت
11 May 2022 ساعت: 16:5
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ما نمیتوانیم به آموزش دوران پیش از کرونا برگردیم و این مسیر برگشتپذیر نیست، گفت: «قطعا بخشی از آموزشهای دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی ارائه خواهد شد و ما باید پروسه این آموزشها را با کمک تکنولوژیهای جدید، هوش مصنوعی و شبیهسازیهای دیگر ادامه دهیم.»
به گزارش سپید، ابوالفضل باقری فرد در همایش کووید۱۹ به نقش هوش مصنوعی و فناوری در آموزش دانشجویان اشاره کرد و گفت: «طبیعتا شیوع کروناویروس تغییراتی را در سطح دنیا ایجاد کرد و به تبع دانشجویان و دانشگاهها نیز بینصیب از این تغییرات نشدند. همان طور که اقتصاد، سلامت، روابط اجتماعی و بسیاری از فعالیتهای دیگر متوقف شدند دانشگاهها نیز آموزشهای حضوری خود را متوقف کردند.»
وی در ادامه تصریح کرد: «در دوره شیوع کرونا ما به تدریج اما با سرعت زیاد توانستیم فعالیتهای خود را از سر بگیریم و دانشجویان و اساتید عکسالعمل مناسبی را در این دوره در حوزه فعالیتهای خود انجام دادند و در واقع شیوع ویروس کرونا نقطه عطفی در آموزش پزشکی واقع شد و تحولی در این عرصه ایجاد کرد و ما با استفاده از هوش مصنوعی، شبیهسازها و سایر تکنولوژیها آموزشهای خود را در قالبهای دیگری دنبال کردیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: «ارائه آموزشها با پلتفرمهای آنلاین یکی از مهمترین عکسالعملهای دانشگاههای دنیا از جمله ایران در دوره شیوع کرونا بود. در صورتی که در گذشته آموزشهای مجازی به این شیوه در دانشگاهها ارائه نمیشد و صرفا یکسری آموزشهای محدود و آن هم یک طرفه در برخی دانشگاهها داشتیم. اما در دوره کرونا ما در آموزش پزشکی توانستیم آموزشهای دانشجویان را در عرصه مجازی دنبال کنیم.»
باقری فرد تاکید کرد: «ما از دو سال پیش در عرصه آموزش پزشکی ماموریت داشتیم که هر سال ۲۰ درصد از آموزشهای خود را به صورت مجازی ارائه بدهیم، اما قبل از شیوع کروناویروس تنها کمتر از ۵ درصد آموزشهای ما در دانشگاهها به صورت مجازی بود که خوشبختانه در دوره شیوع کرونا و علیرغم همه مشکلاتی که وجود داشت، هم افزاییهای لازم برای آموزشهای مجازی شکل گرفت.»
وی یادآور شد: «کروناویروس علیرغم همه مشکلات و آسیبهایی که به ما وارد کرد، موجب شد موفقیتهایی را نیز کسب کنیم. همه گیری این ویروس کمکهای زیادی را در حوزه آموزش مجازی دانشگاهها به ما کرد و زیرساختهایی که ممکن بود ما تا ۲۰ سال آینده به آن دسترسی پیدا نکنیم در عرض یک تا دو سال ایجاد شد، ما حتی آموزشهای مهارتی را نیز توانستیم به صورت مجازی ارائه بدهیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: «یکی از مشکلات اصلی آموزش دانشجویان در دوران کرونا بیمارستانها بودند به نحوی که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد این مراکز بار کرونا را به دوش کشیدند، در نتیجه عرصه فعالیت برای ارتباط گیری دانشجویان با سایر بیماران محدود شد که البته ما با کمک سایر ابزارها و مدلها توانستیم این خلاها را پر کنیم.»
باقریفرد یادآور شد: «گسترش عدالت آموزشی یکی دیگر از مزایای شیوع کووید۱۹ بود که براساس آن افراد در دانشگاههای کوچک و کمتر برخوردار توانستند به آموزش دانشگاههای سطح یک دسترسی پیدا کنند و به نوعی عدالت آموزشی بین دانشجویان علوم پزشکی گسترش پیدا کرد. یکی از مشکلاتی که در دوره آموزش مجازی دانشگاهها داشتیم کیفیت آموزش دانشجویان بود. براساس آماری که به دست آوردیم ما در یک سال هیچ مشروطی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور نداشتیم و تمامی دانشجویان ما خوشبختانه یا متاسفانه با نمرات بسیار خوب ارتقاء پیدا کردند؛ با تمام این توصیفات قطعا آموزشهای ما به صورت ترکیبی ادامه خواهد داشت. اگرچه معتقد هستیم هیچ آموزشی در حوزه علوم پزشکی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، چرا که به جز مسائل تئوری ما در حوزههای اخلاقی، معنوی و... آموزشهایی را به دانشجویان ارائه میدهیم، اما قطعا بخشی از آموزشهای دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و ما در این مسیر برگشت به عقب نخواهیم داشت.»
به گزارش ایسنا، معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش مجازی برگشت به عقب نخواهیم داشت، گفت: «ما باید بتوانیم این آموزش را با کمک تکنولوژیهای جدید، شبیهسازیهای فعلی و هوش مصنوعی ادامه دهیم و دانشگاهها خوشبختانه در حوزه شبیهسازها نیز پیشرفت کردهاند تا نیاز به بیمار کمتر باشد، بنابراین میتوان با کمک دنیای مجازی وارد دنیای حقیقی شد.»
وی در ادامه تصریح کرد: «در دوره شیوع کرونا ما به تدریج اما با سرعت زیاد توانستیم فعالیتهای خود را از سر بگیریم و دانشجویان و اساتید عکسالعمل مناسبی را در این دوره در حوزه فعالیتهای خود انجام دادند و در واقع شیوع ویروس کرونا نقطه عطفی در آموزش پزشکی واقع شد و تحولی در این عرصه ایجاد کرد و ما با استفاده از هوش مصنوعی، شبیهسازها و سایر تکنولوژیها آموزشهای خود را در قالبهای دیگری دنبال کردیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: «ارائه آموزشها با پلتفرمهای آنلاین یکی از مهمترین عکسالعملهای دانشگاههای دنیا از جمله ایران در دوره شیوع کرونا بود. در صورتی که در گذشته آموزشهای مجازی به این شیوه در دانشگاهها ارائه نمیشد و صرفا یکسری آموزشهای محدود و آن هم یک طرفه در برخی دانشگاهها داشتیم. اما در دوره کرونا ما در آموزش پزشکی توانستیم آموزشهای دانشجویان را در عرصه مجازی دنبال کنیم.»
باقری فرد تاکید کرد: «ما از دو سال پیش در عرصه آموزش پزشکی ماموریت داشتیم که هر سال ۲۰ درصد از آموزشهای خود را به صورت مجازی ارائه بدهیم، اما قبل از شیوع کروناویروس تنها کمتر از ۵ درصد آموزشهای ما در دانشگاهها به صورت مجازی بود که خوشبختانه در دوره شیوع کرونا و علیرغم همه مشکلاتی که وجود داشت، هم افزاییهای لازم برای آموزشهای مجازی شکل گرفت.»
وی یادآور شد: «کروناویروس علیرغم همه مشکلات و آسیبهایی که به ما وارد کرد، موجب شد موفقیتهایی را نیز کسب کنیم. همه گیری این ویروس کمکهای زیادی را در حوزه آموزش مجازی دانشگاهها به ما کرد و زیرساختهایی که ممکن بود ما تا ۲۰ سال آینده به آن دسترسی پیدا نکنیم در عرض یک تا دو سال ایجاد شد، ما حتی آموزشهای مهارتی را نیز توانستیم به صورت مجازی ارائه بدهیم.»
معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: «یکی از مشکلات اصلی آموزش دانشجویان در دوران کرونا بیمارستانها بودند به نحوی که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد این مراکز بار کرونا را به دوش کشیدند، در نتیجه عرصه فعالیت برای ارتباط گیری دانشجویان با سایر بیماران محدود شد که البته ما با کمک سایر ابزارها و مدلها توانستیم این خلاها را پر کنیم.»
باقریفرد یادآور شد: «گسترش عدالت آموزشی یکی دیگر از مزایای شیوع کووید۱۹ بود که براساس آن افراد در دانشگاههای کوچک و کمتر برخوردار توانستند به آموزش دانشگاههای سطح یک دسترسی پیدا کنند و به نوعی عدالت آموزشی بین دانشجویان علوم پزشکی گسترش پیدا کرد. یکی از مشکلاتی که در دوره آموزش مجازی دانشگاهها داشتیم کیفیت آموزش دانشجویان بود. براساس آماری که به دست آوردیم ما در یک سال هیچ مشروطی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور نداشتیم و تمامی دانشجویان ما خوشبختانه یا متاسفانه با نمرات بسیار خوب ارتقاء پیدا کردند؛ با تمام این توصیفات قطعا آموزشهای ما به صورت ترکیبی ادامه خواهد داشت. اگرچه معتقد هستیم هیچ آموزشی در حوزه علوم پزشکی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، چرا که به جز مسائل تئوری ما در حوزههای اخلاقی، معنوی و... آموزشهایی را به دانشجویان ارائه میدهیم، اما قطعا بخشی از آموزشهای دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و ما در این مسیر برگشت به عقب نخواهیم داشت.»
به گزارش ایسنا، معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش مجازی برگشت به عقب نخواهیم داشت، گفت: «ما باید بتوانیم این آموزش را با کمک تکنولوژیهای جدید، شبیهسازیهای فعلی و هوش مصنوعی ادامه دهیم و دانشگاهها خوشبختانه در حوزه شبیهسازها نیز پیشرفت کردهاند تا نیاز به بیمار کمتر باشد، بنابراین میتوان با کمک دنیای مجازی وارد دنیای حقیقی شد.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد