معاون بهداشت وزارت بهداشت تشریح کرد
مهم‌ترین چالش‌های حوزه بهداشت
11 April 2022 ساعت: 10:4



معاون بهداشت وزارت بهداشت، از تغییر اقلیم، حوادث و بلایا و شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید، به عنوان چالش‌های حوزه بهداشت نام برد.
به گزارش سپید، کمال حیدری در مراسم گرامیداشت هفته جهانی بهداشت که در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز و هفته جهانی بهداشت و با اشاره به شعار امسال این روز تحت عنوان «سیاره ما، سلامتی ما» عنوان کرد: «همه مردم مسئول محافظت از این کره خاکی هستند. همچنین در حیطه سلامت، فارغ از ۲۵ درصد مسئولیت تامین و حفظ سلامت که بر عهده نظام سلامت است، ۷۵ درصد مابقی در محدوده وظیفه سایر ارگان‌ها و نهادهای تاثیرگذار در امر تامین و حفظ سلامت تعریف می‌شود.»

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه سلامت و بهداشت در حوزه سیاست گذاری باید تقویت شود، عنوان کرد: «آلودگی هوا، آب و معضلات مربوط به دفع پسماندها همواره دغدغه جهانی است. براساس گزارش‌ها از هر ۱۰ نفر در جهان، ۹ نفر هوای آلوده تنفس می‌کنند و آمار قابل توجهی است. در کنار این عوامل، تغییر اقلیم، حوادث و بلایا و شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید چالش‌هایی است که وظایف سیاست گذاران و ماموریت اندیشمندان حوزه بهداشت را همواره بیشتر می‌کند.»

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص برخی مطالبات دانشجویان بهداشت و ایمنی اظهار کرد: «طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین خصوصیات دانشجویان، مطالبه‌گری است که نعمت ارزشمندی محسوب می‌شود. بیان مطالبات محدوده نگاه‌ها و رویکردهای کلان جامعه را توسعه می‌دهد و کشور را به سمت رشد سوق می‌دهد.»

حیدری ادامه داد: «البته نیازهایی در مسیر رسیدگی به این مطالبات از جمله تامین منابع وجود دارد و افزایش اعتبار در حوزه بهداشت به رفع چالش‌ها از جمله بهبود وضعیت استخدام فارغ‌التحصیلان کمک شایانی خواهد کرد.»

وی تصریح کرد: «پیرو دستور رهبری مبنی بر تقویت نظام شبکه بهداشتی که تاکنون در کشور دستاوردهای قابل دفاعی داشته است، جلسه‌ای در وزارت بهداشت با حضور وزیر برگزار و تصمیماتی گرفته شد که یکی از مهم‌ترین ‌بخش‌های آن لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای جوان در این حوزه بود. از همین رو برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه جذب نیروهای بهداشتی و به دنبال آن رفع مطالبات دانشجویان در این حوزه صورت خواهد گرفت.»

به گزارش مهر، حیدری با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت، پیشگیری و ارتقای سلامت افراد جامعه، از کنشگران و دانشجویان این حوزه درخواست کرد که توجه به این امر مهم معطوف به یک هفته در سال نباشد و همواره تامین سلامت مردم دغدغه این افراد باشد.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد