فراخوان طرحهای پژوهشی مرکز ملی تحقیقات آموزش پزشکی اعلام شد
8 January 2022 ساعت: 18:1
8 January 2022 ساعت: 18:1
ششمین فراخوان طرحهای پژوهشی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی منتشر شد.
به گزارش سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) به طرحهای پژوهشی برتر در دو کمیته مدیریت و رهبری آموزشی و کمیته روانشناسی شناختی تحت ۱۲ عنوان زیر گرنت اعطا میکند:
۲. ارزیابی تاثیر رتبهبندی دانشگاههای علوم پزشکی در بهبود کیفیت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات دانشجویی
۳. بررسی تجربیات کشورهای مختلف در نحوه بینالمللیسازی موسسات آموزشی و توسعه پذیرش دانشجویان بینالملل
۴. مطالعه تطبیقی فرایند سیاستگذاری و برنامهریزی نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در کشورهای منتخب
۵. مطالعه تطبیقی فرایند سیاستگذاری توزیع نیروی انسانی سلامت در کشورهای منتخب
۶. مطالعه نقادانه مطالعات برآورد نیروی انسانی سلامت در کشور و ارائه پیشنهادات روش شناختی و اجرایی برای مطالعات آتی
۷. تدوین بسته سیاستی ارتقا نقش رهبری بین بخشی دانشگاههای علوم پزشکی در ارتباط با عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
۸. بررسی تاثیر ایجاد دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به منطقه و کمک به توسعه پایدار منطقه تحت پوشش
۹. بررسی تنوع متدولوژیک و نقد کیفیت مطالعات انجام شده در حوزه آموزش پزشکی در کشور
۱۱. مطالعات مروری نظاممند در زمینه روشهای ارزیابی استدلال بالینی
۱۲. تدوین بسته سیاستی ارتقای سلامت معنوی در آموزش علوم پزشکی
پژوهشگران میتوانند در بازه زمانی ۱۵ دی ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ طرحهای خود را به منظور تایید و اعطای گرنت در سامانه مدیریت پژوهش مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به آدرس http: //rms.nasrme.ac.ir ثبت کنند.
مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) با هدف سیاستگذاری، برنامهریزی، تدوین، تصویب، اجرا و دیده بانی تحـقیقات راهبردی آموزش عالی سلامت و جهت ایجاد بستر مناسب برای تحقیق، توسعه و مدیریت دانش در حوزه آموزش علوم پزشکی از طـریق حمایت از ایدههای نوآورانه، شناسایی ظرفیتهای بالقـوه آموزش پزشکی، احـصاء اولویتهای پژوهش در آموزش پزشکی، و مـدیریت آمار و اطلاعات آموزش پزشکی به منظور ارائه راهکارهای علمی جهت ارتقای نظام آموزش علوم پزشکی ایجاد شده است.
گرنتهای کمیته مدیریت و رهبری آموزشی
۱. ارزیابی تاثیر نتایج اعتباربخشی بیمارستانهای آموزشی در کیفیت آموزش و کیفیت ارائه خدمات۲. ارزیابی تاثیر رتبهبندی دانشگاههای علوم پزشکی در بهبود کیفیت آموزش و پژوهش و ارائه خدمات دانشجویی
۳. بررسی تجربیات کشورهای مختلف در نحوه بینالمللیسازی موسسات آموزشی و توسعه پذیرش دانشجویان بینالملل
۴. مطالعه تطبیقی فرایند سیاستگذاری و برنامهریزی نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در کشورهای منتخب
۵. مطالعه تطبیقی فرایند سیاستگذاری توزیع نیروی انسانی سلامت در کشورهای منتخب
۶. مطالعه نقادانه مطالعات برآورد نیروی انسانی سلامت در کشور و ارائه پیشنهادات روش شناختی و اجرایی برای مطالعات آتی
۷. تدوین بسته سیاستی ارتقا نقش رهبری بین بخشی دانشگاههای علوم پزشکی در ارتباط با عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
۸. بررسی تاثیر ایجاد دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به منطقه و کمک به توسعه پایدار منطقه تحت پوشش
۹. بررسی تنوع متدولوژیک و نقد کیفیت مطالعات انجام شده در حوزه آموزش پزشکی در کشور
گرنتهای کمیته روانشناسی شناختی
۱۰. مطالعه مروری نظاممند در زمینه روشهای آموزش استدلال بالینی۱۱. مطالعات مروری نظاممند در زمینه روشهای ارزیابی استدلال بالینی
۱۲. تدوین بسته سیاستی ارتقای سلامت معنوی در آموزش علوم پزشکی
پژوهشگران میتوانند در بازه زمانی ۱۵ دی ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ طرحهای خود را به منظور تایید و اعطای گرنت در سامانه مدیریت پژوهش مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی به آدرس http: //rms.nasrme.ac.ir ثبت کنند.
مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) با هدف سیاستگذاری، برنامهریزی، تدوین، تصویب، اجرا و دیده بانی تحـقیقات راهبردی آموزش عالی سلامت و جهت ایجاد بستر مناسب برای تحقیق، توسعه و مدیریت دانش در حوزه آموزش علوم پزشکی از طـریق حمایت از ایدههای نوآورانه، شناسایی ظرفیتهای بالقـوه آموزش پزشکی، احـصاء اولویتهای پژوهش در آموزش پزشکی، و مـدیریت آمار و اطلاعات آموزش پزشکی به منظور ارائه راهکارهای علمی جهت ارتقای نظام آموزش علوم پزشکی ایجاد شده است.
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد