۱۲ محموله بنزین وارداتی مرجوع شد
12 January 2016 ساعت: 16:1



رئیس سازمان ملی استاندارد از مرجوع شدن ۱۲ محموله بنزین وارداتی غیراستاندارد، نمونه‌برداری جدید از ۱۵۰ جایگاه‌ و احتمال بازنگری در استاندارد اکتان بنزین خبر داد و گفت: تغییرات آب و هوایی، بلندمرتبه‌سازی و موتورخانه‌ها دلیل اصلی آلودگی هواست، نه کیفیت بنزین.
به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که بنزین به عنوان متهم اصلی آلودگی هوای کلان شهرها مطرح است، رئیس سازمان ملی استاندارد به عنوان متولی اصلی آزمون کیفیت بنزین پس از گذشت دو ماه از آخرین اظهار نظرش در مورد بنزین، سکوت سنگین خود را شکست و فرصت کوتاهی را برای پاسخگویی به برخی ابهامات مطرح در این زمینه اختصاص داد.

نیره پیروزبخت در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس در مورد آخرین اقدامات سازمان استاندارد برای آزمون کیفیت بنزین اظهار داشت: از تیرماه امسال 7 محموله بنزین وارداتی از جنوب کشور و 5 محموله بنزین وارداتی از شمال کشور با استانداردهای مدنظر ما عدم انطباق داشتند که از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای تعیین شده، عدد اکتان مورد قبول بنزین در کشور 95 است که البته این رقم در آمریکا معادل 85 است و اگر بنزین وارداتی به کشور با بنزین‌های دیگر مخلوط شود، امکان اصلاح این اعداد در جایگاه‌های عرضه بنزین وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بقیه موارد شامل بنزن و آروماتیک اگر مشکل وجود داشته باشد، اجازه واردات بنزین را نمی‌دهیم.

به گفته پیروزبخت، بیشترین مشکل بنزین‌های مرجوع شده، مربوط به الوفینا و آروماتیک بوده و کمتر با مشکل بنزن روبرو بوده‌ایم، البته یکی دو مورد نیز مربوط به عدد اکتان بوده است که عدم انطباق آن را اعلام کردیم، ولی در نهایت اصلاح شد و عدد اکتان آن به 91 و 92.5 رسید.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد