فرود اضطراری هواپیمای شرکت یونایتد به دلایل امنیتی در کانادا
10 January 2016 ساعت: 12:1



یک فروند هواپیمای خطوط هوایی «یونایتد ایرلاینر» به دلایل امنیتی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی کانادا شد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ونکوور سان»، هواپیمای خطوط هوایی این شرکت آمریکایی در ساعات اولیه صبح دیروز (شنبه) به دلیل پیام تهدیدآمیز یکی از مسافران از مسیر خود خارج و مجبور به فرود در فرودگاه شهر ونکوور کانادا شد.
پرواز شماره 1104 شرکت یونایتد از آلاسکا به سمت دنور حرکت می کرد که مجبور به توقف بدون برنامه قبلی در فرودگاه بین المللی ونکوور شد.
«چارلز هوبرت» سخنگوی شرکت یونایتد ایرلانر، اعلام کرد هواپیمای بوئینگ 77، 131 مسافر و 6 خدمه پروازی داشت که بدون هیچ آسیبی در فرودگاه کانادا به زمین نشست.
وی گزارش ها درباره فرود این هواپیما به دلیل دریافت پیام تهدیدآمیز از سوی یکی از مسافران را تایید اما از اعلام محتوای این پیام و نحوه انتقال آن خودداری کرد.
سخنگوی فرودگاه ونکوور نیز علت فرود بدون برنامه ریزی هواپیمایی یونایتد را «نگرانی امنیتی» توصیف کرد و گفت به مسافران آسیبی نرسیده است.
در این حادثه، یک نفر بازداشت شده و بررسی جزئیات این اتفاق در حال بررسی است.
حوادث تروریستی در کشورهای مختلف جهان در ماه های گذشته به ویژه پس از حادثه تروریستی در پاریس، نگرانی های اجتماعی بسیاری را سبب شده که از جمله ارسال پیام های تهدید آمیز به فرودگاه ها و هواپیماهای مسافربری است.
در آبان ماه گذشته، یک فروند هواپیمای مسافربری که از لهستان عازم مصر بود به دلیل ادعای وجود بمب در هواپیما از سوی یکی از مسافران، در بلغارستان به طور اضطراری بر زمین نشست. یک مسافر 64 ساله ادعای وجود بمب را در هواپیما مطرح کرده بود.
در همان ماه، پلیس مرزی هلند اعلام کرد یک فروند هواپیمای مسافربری هلندی - فرانسوی که عازم فرانسه بود، در پی دریافت پیام تهدیدآمیز در فرودگاه «شیفول» شهر آمستردام فرود اضطراری کرد.
تغییر مسیر دو فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایرفرانس» که از آمریکا عازم پاریس بودند، به دلیل امنیتی و تهدید به بمب گذاری از دیگر نمونه در ماه های گذشته است.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد