رییس کل سازمان نظام پزشکی:
سال سختی بر ملت و کادر درمان گذشت
15 March 2021 ساعت: 14:3



رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سال سختی بر ملت و کادر درمان کشور گذشت، ابراز امیدواری کرد که سال آینده هم برای سلامت و هم برای اقتصاد و مردم سال خوبی باشد.
به گزارش سپید، محمدرضا ظفرقندی در مراسم جشنواره «کرونا روایت» که به پاس یک سال همدلی و ایثار جامعه پزشکی در سالن همایش‌های برج میلاد و با حضور محمدجواد ظریف - وزیر امور خارجه، پیروز حناچی - شهردار تهران، محسن هاشمی - رئیس شورای شهر تهران، حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت و همچنین جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: «یک سال سخت بر ملت ایران و کادر درمان گذشت. تحت تاثیر همه گیری کرونا سختی‌های زیادی تحمیل و تحمل شد. به همین دلیل بعد از یک سال جمع شدیم تا با یادبود شهدای سلامت از آنها تقدیر و تشکر کنیم و ثبت لحظه‌های ماندگار کرونا به عنوان افتخاری برای ملت ایران و جامعه پزشکی را داشته باشیم.»

وی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «در روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۹ از وی دعوت کردیم تا در مراسم تیم‌های اضطراری جبهه و جنگ که در سالروز آزادسازی خرمشهر قرار بود برگزار شود، حضور داشته باشند. همانطور که می‌دانیم سال ۸۹ سال سختی بود اما ایشان برای حضور در این مراسم استقبال کردند و گفتند من در زمان جنگ مسئول کارهای جنگی بودم و هیچ‌گاه در حوزه پزشکی دغدغه و نگرانی پیدا نکردم و به دنبال فرصتی بودم که از جامعه پزشکی تقدیر و تشکر کنم.»

وی ادامه داد: «یکی از نگرانی‌ها و افسوس‌هایی که آن زمان داشتیم آن بود که فرصت نشد آن همه عظمت و ایثار جامعه پزشکی در دوران جنگ ثبت شود؛ هر چند که کارهایی شد اما آنطور که باید ثبت نشد و لازم بود برای آیندگان و ملت به عنوان افتخاری در تاریخ ثبت شود. به همین دلیل در دوران کرونا تلاش کردیم تا در قالب‌های مختلف رشادت‌ها را ثبت کنیم و بر همین اساس از ۱۰ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف به عنوان فداکاری جامعه پزشکی در بحران کرونا رونمایی می‌شود. امیدواریم بعد از این سختی، با آمدن واکسن و تلاش بیشتر جامعه پزشکی در آستانه ورود به قرن ۱۵، آسانی بیشتری را در سال آینده داشته باشیم و بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.»

وی با اشاره به حضور ظریف - وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: «از دکتر ظریف تشکر ویژه و ارادت ۵۰ ساله دارم، از کمک‌های وزارت خارجه در تامین و تهیه واکسن که بسیار ارزشمند بود تشکر داریم. همچنین گفتمانی که دکتر ظریف در سیاست‌ورزی و علی‌رغم تمام مشکلات برای منافع ملی برپا کردند ماندگار خواهد بود. از طرف جامعه پزشکی از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم. همچنین از مجموعه شهرداری و شورای شهر که یاور و پشتیبان‌مان بودند و همچنین در پاسداشت اصول کارشناسی، شهر نفروشی و پاکدستی که به یادگار خواهد ماند، تشکر می‌کنیم. از مجموعه وزارت بهداشت نیز که در این ایام شبانه روزی زحمت کشیدند و کار بزرگی انجام شد تقدیر و تشکر داریم.»

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: «امیدواریم سال جدید برای ملت ایران سلامتی به ارمغان آورد. همچنین سربلندی و سیاست‌ورزی درست و سالم و رفع فقر برای مردم را شاهد باشیم. امیدواریم سال آینده هم برای سلامت و هم برای اقتصاد و مردم سال خوبی باشد.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد