ژاپن هم به جمع مخالفان چین پیوست
4 January 2016 ساعت: 13:1



پس از اعتراض رسمی ویتنام در خصوص فرود یک فروند هواپیمای چینی در یکی از جزایر مصنوعی در بخش مورد اختلاف دو کشور در دریای جنوبی چین، ژاپن هم به جمع مخالفان این اقدام پکن پیوست.
«فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن روز دوشنبه در سخنانی از نگرانی کشورش در خصوص این اقدام چین سخن گفت و پکن را از تکرار این کار برحذر داشت.
وی که با خبرنگاران گفت وگو می کرد، گفت که توکیو در رابطه با تحرکات اخیر چین در فرود یک فروند هواپیما در جزایر موسوم به اسپراتلی که به تغییر کاربری این مناطق منجر شده، متاسف و نگران است.
جزایر موسوم به «اسپراتلی» در چین به «نانشا» معروف است.
«کیشیدا» تحرکات چین در جزایر اسپراتلی را یک جانبه دانست و تصریح کرد: ژاپن اقداماتی را که به تشدید تنش و نگرانی ها در منطقه بیانجامد، نمی پذیرد.
وزیر امور خارجه ژاپن با اشاره ضمنی به برنامه ژاپن برای مقابله با چین در این رابطه تاکید کرد که کشورش در این زمینه به فعالیت های خود برای حراست از اصل آزادی ناوبری در آب های آزاد ادامه خواهد داد.
«هوا چون اینگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز گذشته نگرانی ویتنام از فرود هواپیمای چینی در جزیره مورد مناقشه را بی مورد دانست.
ویتنام دیروز - یکشنبه - در واکنشی رسمی نسبت به این اقدام چین اعتراض کرد و گفت که این عمل حاکمیت ویتنام را به طور جدی نقض کرده است.
چین سال گذشته پایگاه هوایی در جزایر دریای جنوبی احداث کرد و ادعا می شود نیروهای نظامی چین در این جزایر مستقر خواهند شد.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد