مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی:
مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی اعلام کرد: «براساس نظرسنجی انجام شده از مبتلایان کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی، مردم به عملکرد مراکز بهداشتی در مراکز سرپایی نمره ۱۶ و بیمارستانها نمره ۱۵.۵ دادند.»
مردم به عملکرد بیمارستانها در کرونا نمره ۱۵.۵ دادند
9 August 2020 ساعت: 15:8
9 August 2020 ساعت: 15:8
مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی اعلام کرد: «براساس نظرسنجی انجام شده از مبتلایان کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی، مردم به عملکرد مراکز بهداشتی در مراکز سرپایی نمره ۱۶ و بیمارستانها نمره ۱۵.۵ دادند.»
به گزارش سپید، محمد آسایی در نامهای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتایج نظرسنجی میزان رضایت افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری یا در منزل مراقبت شدهاند را اعلام کرد.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، که توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت محمد آسایی، مشاور وزیر در امور بهداشتی و مصطفوی، عضو هیئت علمی و اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور در تیرماه امسال انجام شد، پس از تهیه پرسشنامه مجزا برای دو گروه بستری و سرپایی شماره تلفنهای بیش از ۱۰ هزار نفر که در سه ماهه اول سال جاری به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از سیستم آمار و اطلاعات وزارت متبوع اخذ و جهاد دانشگاهی برای رسیدن به تعداد حدود دوهزار نمونه مجبور به تماس تلفنی با ۹۱۸۳ شماره تلفن شده است.
براین اساس، با ۱۱۶۸ مورد بیمار سرپایی و ۸۰۱۵ مورد بیمار بستری تماس حاصل شده که ۴۷۵ نفر دربخش سرپایی و هزار و ۵۴۸ مورد دربخش بستری به تماسها پاسخ دادند. ۲۸ درصد از مبتلایانی که در منزل تحت مراقبت بودند، معتقدند بعد از آنها فرد دیگری از اعضای خانوادهشان نیز به کرونا مبتلا شده است.
در این بررسی میزان رضایت دو گروه پرسشگری (درمان در منزل و بیمارستان) از تیم سلامت، مجموعه وزارت بهداشت و همه دستگاههای اجرایی مشخص شد. بر این اساس، میزان رضایت مراجعه کنندگان از مراکز سرپایی ۱۶ از ۲۰ و میزان رضایت آنان از بیمارستانها ۱۵.۵ از ۲۰ بود. همچنین مراجعه کنندگان درباره عملکرد کادر بهداشت (بخش سرپایی) نمره ۱۵.۹ از ۲۰ و به عملکرد کادر درمان ( بستری) نمره ۱۵.۷ دادند.
پاسخگویان به پرسشهای این نظرسنجی به عملکرد وزارت بهداشت دربخش بهداشت نمره ۱۵.۳ و عملکرد این وزارتخانه دربخش بستری نمره ۱۶.۲ دادند. آنان همچنین به عملکرد همه دستگاههای اجرایی در مدیریت کرونا در مورد خدمات سرپایی و بهداشتی نمره ۱۴.۱ و برای خدمات بستری و درمانی نمره ۱۵.۳ را از ۲۰ دادند.
در خصوص فرآیند پذیرش در بیمارستان، ۱۱.۴ درصد افراد نمونه گفتهاند به محض مراجعه به بیمارستان بستری شدهاند. ۴۳ درصد یک ساعت و کمتر زمان بستری شدنشان طول کشیده است. همچنین ۲۳.۸ درصد افراد تا ۲ ساعت، ۱۰.۱ درصد چهار تا پنج ساعت و بقیه (کمتر از ۱۲ درصد) بیش از ۵ ساعت برای بستری شدن منتظر ماندند. در مجموع درصد قابل توجهی از بستری شدگان معتقدند فرآیند پذیرش در بیمارستان خوب یا بسیار خوب بوده است.
بر اساس این گزارش، ۵۵ درصد از بیماران بین ۲ تا ۷ روز در بیمارستان بستری بودهاند. ۸۴.۲ درصد افراد مورد مطالعه نحوه برخورد پرستاران و ۸۷.۶ در نحوه برخورد پزشکان را خوب یا خیلی خوب ارزیابی کردهاند.
همچنین مهارت و دانش پزشکان از نظر ۸۰.۷ درصد افرادی که در بیمارستانها بستری بودهاند، خوب یا خیلی خوب ارزیابی شده است. ۳۳.۳ درصد پاسخگویان هزینهای در زمان ترخیص پرداخت نکردهاند. ۷.۴ درصد افراد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، ۹.۲ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ۱۷.۸ درصد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و فقط ۹ درصد بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت کردهاند. بقیه یا بیش از یک میلیون تومان پرداختهاند یا از میزان دقیق پرداخت خبر نداشتهاند.وبدا
بر اساس نتایج این نظرسنجی، که توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت محمد آسایی، مشاور وزیر در امور بهداشتی و مصطفوی، عضو هیئت علمی و اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور در تیرماه امسال انجام شد، پس از تهیه پرسشنامه مجزا برای دو گروه بستری و سرپایی شماره تلفنهای بیش از ۱۰ هزار نفر که در سه ماهه اول سال جاری به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از سیستم آمار و اطلاعات وزارت متبوع اخذ و جهاد دانشگاهی برای رسیدن به تعداد حدود دوهزار نمونه مجبور به تماس تلفنی با ۹۱۸۳ شماره تلفن شده است.
براین اساس، با ۱۱۶۸ مورد بیمار سرپایی و ۸۰۱۵ مورد بیمار بستری تماس حاصل شده که ۴۷۵ نفر دربخش سرپایی و هزار و ۵۴۸ مورد دربخش بستری به تماسها پاسخ دادند. ۲۸ درصد از مبتلایانی که در منزل تحت مراقبت بودند، معتقدند بعد از آنها فرد دیگری از اعضای خانوادهشان نیز به کرونا مبتلا شده است.
در این بررسی میزان رضایت دو گروه پرسشگری (درمان در منزل و بیمارستان) از تیم سلامت، مجموعه وزارت بهداشت و همه دستگاههای اجرایی مشخص شد. بر این اساس، میزان رضایت مراجعه کنندگان از مراکز سرپایی ۱۶ از ۲۰ و میزان رضایت آنان از بیمارستانها ۱۵.۵ از ۲۰ بود. همچنین مراجعه کنندگان درباره عملکرد کادر بهداشت (بخش سرپایی) نمره ۱۵.۹ از ۲۰ و به عملکرد کادر درمان ( بستری) نمره ۱۵.۷ دادند.
پاسخگویان به پرسشهای این نظرسنجی به عملکرد وزارت بهداشت دربخش بهداشت نمره ۱۵.۳ و عملکرد این وزارتخانه دربخش بستری نمره ۱۶.۲ دادند. آنان همچنین به عملکرد همه دستگاههای اجرایی در مدیریت کرونا در مورد خدمات سرپایی و بهداشتی نمره ۱۴.۱ و برای خدمات بستری و درمانی نمره ۱۵.۳ را از ۲۰ دادند.
در خصوص فرآیند پذیرش در بیمارستان، ۱۱.۴ درصد افراد نمونه گفتهاند به محض مراجعه به بیمارستان بستری شدهاند. ۴۳ درصد یک ساعت و کمتر زمان بستری شدنشان طول کشیده است. همچنین ۲۳.۸ درصد افراد تا ۲ ساعت، ۱۰.۱ درصد چهار تا پنج ساعت و بقیه (کمتر از ۱۲ درصد) بیش از ۵ ساعت برای بستری شدن منتظر ماندند. در مجموع درصد قابل توجهی از بستری شدگان معتقدند فرآیند پذیرش در بیمارستان خوب یا بسیار خوب بوده است.
بر اساس این گزارش، ۵۵ درصد از بیماران بین ۲ تا ۷ روز در بیمارستان بستری بودهاند. ۸۴.۲ درصد افراد مورد مطالعه نحوه برخورد پرستاران و ۸۷.۶ در نحوه برخورد پزشکان را خوب یا خیلی خوب ارزیابی کردهاند.
همچنین مهارت و دانش پزشکان از نظر ۸۰.۷ درصد افرادی که در بیمارستانها بستری بودهاند، خوب یا خیلی خوب ارزیابی شده است. ۳۳.۳ درصد پاسخگویان هزینهای در زمان ترخیص پرداخت نکردهاند. ۷.۴ درصد افراد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، ۹.۲ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ۱۷.۸ درصد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و فقط ۹ درصد بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت کردهاند. بقیه یا بیش از یک میلیون تومان پرداختهاند یا از میزان دقیق پرداخت خبر نداشتهاند.وبدا
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد