روحانی: ایران نخستین کشور منطقه است که با آرای مردم مدیریت می شود
21 December 2015 ساعت: 09:12



رئیس جمهوری، ایران را کشور قانون دانست و گفت: ما نخستین کشور منطقه هستیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح دوشنبه پس از نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: در نظام اسلامی و مردمسالاری دینی باز هم اولین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم.
رئیس جمهوری ادامه داد: مذاهب و اقوام مختلف و همه مردم در سایه قانون، انسجام و وحدت را احساس می کنند؛ رقابت بسیار خوب است اما رقابت سالم و اخلاقی. احزاب، گروه ها و جناح ها همه حضور یابند و اگر رقابت نباشد، انتخابات حرارت، گرمی و نشاط لازم را ندارد.
روحانی افزود: به نشاط در سایه رقابت نیاز داریم اما رقابت سالمی که پایانش منجر به دلگرمی، وحدت و انسجام بیشتر در کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: از تمام دست اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، مجریان، هیات های اجرایی، ناظران و شورای نگهبان به خاطر بار سنگینی که بر دوش گرفته اند، تشکر می کنم که با موفقیت آن را به مقصد خواهند رساند.
رئیس جمهوری گفت: این روزها به دلیل حضور داوطلبان در مراکز نام نویسی شور و هیجان بسیار خوبی را در میان مردم به وجود آورده است و این برای ما خیلی مهم است.
روحانی افزود: به دنیا هم با زبان و هم در عمل اعلام می کنیم که تصمیم گیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوق های انتخاباتی است.
وی تصریح کرد: ما اولین کشوری در منطقه هستیم که نظام پارلمانی و انتخاباتی را در مشروطه قبول کردیم و پذیرفته ایم و عمل کردیم؛ هرچند در مقام عمل در سال های بعد انحراف ایجاد شد اما اولین کشوری بودیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد