دبیر انجمن داروسازان ایران مطرح کرد؛
راهاندازی داروخانه در کلینیکهای ویژه و داروخانههای گیاهی موضوعاتی هستند که مورد اعتراض داروسازان است و اتفاقا رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو نیز بر ضرورت جستجوی راههای حل این معضلات تاکید دارند.
جایزه کیفیت، فرصتی برای اصلاح خطاهای سیاستگذاری
18 July 2016 ساعت: 17:7
18 July 2016 ساعت: 17:7
راهاندازی داروخانه در کلینیکهای ویژه و داروخانههای گیاهی موضوعاتی هستند که مورد اعتراض داروسازان است و اتفاقا رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو نیز بر ضرورت جستجوی راههای حل این معضلات تاکید دارند.
به گزارش سپیدآنلاین، دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اعتراض جمعی از داروسازان به تاسیس داروخانههای گیاهی این موضوع را معضلی در راستای کار داروسازان کشور دانست و خاطر نشان کرد: «لازم است مسئولین مروبطه به این موارد رسیدگی کنند.»
وی ادامه داد: «خوشبختانه رئیس محترم سازمان نظام پزشکی و سازمان غذا و دارو نیز بر این باور هستند که باید در این خصوص دنبال راهکارهایی برای رفع معضلات بوجود آمده بود.»
سجادی همچنین به برنامه داروخانهها برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت تاکید کرد و گفت: «جایزه کیفیت هرچند یک ابزار تشویقی است اما قطعا در کنار آن فرصتی برای اصلاح خطاهای سیاستگذاری بهوجود میآید.»
سجادی در خصوص جایزه ملی کیفیت نیز اظهار داشت: «در همه جای دنیا و در همه زمینهها، کیفیت زمینهساز تحرک تولید و تقویت ساختارهای ایجاد ارزش افزوده است.»
سجادی اضافه کرد: «تلاش در جهت مدیریت کیفیت میتواند به ایجاد رقابت دامن بزند و قطعا رقابت، رشد و توسعه را به دنبال خواهد داشت که در نهایت در ابعاد مختلف، رضایت آفرین است.»
سجادی با اشاره به حضور فعال داروسازان شاغل در داروخانهها در این جایزه تصریح کرد: «این جایزه یک ویژگی خاص در سال جاری دارد و آن اضافه شدن سرفصلی با عنوان خدمات است.»
به گفته سجادی، خدمات موضوع حایز اهمیتی است که مفهوم کیفیت باید در آن برای مردم قابل درک و مشاهده باشد.
وی ادامه داد: «این جایزه همچون متر اندازهگیری کیفیتِ مدیریت سازمانهای متقاضی است که در افق 1404 میتواند با فراهم کردن امکان مقایسهی داروخانهها براساس مدل ارزیابی استاندارد، منجر به ارتقای خدمات بهداشتی در داروخانههای سراسر کشور شود.»
دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: «در سال 95 در دوره پنجم جایزه، تنها5 داروخانه موفق به دریافت سطح آغازین این جایزه، یعنی سطح اهتمام به کیفیت شدند، ولی امسال 9 داروخانه از استانهای مختلف موفق به دریافت این گواهی شدند، ضمن آنکه برای اولین بار در تاریخ جوایز علمی کشور یعنی از سال 1380 تاکنون، دو داروخانه نیز موفق به رسیدن به سطح بالاتر، یعنی سطح اشتهار به کیفیت شدند.»
وی ادامه داد: «خوشبختانه رئیس محترم سازمان نظام پزشکی و سازمان غذا و دارو نیز بر این باور هستند که باید در این خصوص دنبال راهکارهایی برای رفع معضلات بوجود آمده بود.»
سجادی همچنین به برنامه داروخانهها برای ارتقای کیفیت خدمات سلامت تاکید کرد و گفت: «جایزه کیفیت هرچند یک ابزار تشویقی است اما قطعا در کنار آن فرصتی برای اصلاح خطاهای سیاستگذاری بهوجود میآید.»
سجادی در خصوص جایزه ملی کیفیت نیز اظهار داشت: «در همه جای دنیا و در همه زمینهها، کیفیت زمینهساز تحرک تولید و تقویت ساختارهای ایجاد ارزش افزوده است.»
سجادی اضافه کرد: «تلاش در جهت مدیریت کیفیت میتواند به ایجاد رقابت دامن بزند و قطعا رقابت، رشد و توسعه را به دنبال خواهد داشت که در نهایت در ابعاد مختلف، رضایت آفرین است.»
سجادی با اشاره به حضور فعال داروسازان شاغل در داروخانهها در این جایزه تصریح کرد: «این جایزه یک ویژگی خاص در سال جاری دارد و آن اضافه شدن سرفصلی با عنوان خدمات است.»
به گفته سجادی، خدمات موضوع حایز اهمیتی است که مفهوم کیفیت باید در آن برای مردم قابل درک و مشاهده باشد.
وی ادامه داد: «این جایزه همچون متر اندازهگیری کیفیتِ مدیریت سازمانهای متقاضی است که در افق 1404 میتواند با فراهم کردن امکان مقایسهی داروخانهها براساس مدل ارزیابی استاندارد، منجر به ارتقای خدمات بهداشتی در داروخانههای سراسر کشور شود.»
دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: «در سال 95 در دوره پنجم جایزه، تنها5 داروخانه موفق به دریافت سطح آغازین این جایزه، یعنی سطح اهتمام به کیفیت شدند، ولی امسال 9 داروخانه از استانهای مختلف موفق به دریافت این گواهی شدند، ضمن آنکه برای اولین بار در تاریخ جوایز علمی کشور یعنی از سال 1380 تاکنون، دو داروخانه نیز موفق به رسیدن به سطح بالاتر، یعنی سطح اشتهار به کیفیت شدند.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد