دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی مطرح کرد؛
صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی به صورت کلی نیاز به امور بانکی سریع، شفاف و ارزان دارد. همچنین نیازمند پشتوانههای سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی است. با اینحال میبینیم که با وجود برجام هنوز گشایشی در این حوزه رخ نداده است.
مراقب باشیم تولیدکنندگان واقعی تجهیزات پزشکی فراموش نشوند
12 June 2016 ساعت: 17:6
12 June 2016 ساعت: 17:6
صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی به صورت کلی نیاز به امور بانکی سریع، شفاف و ارزان دارد. همچنین نیازمند پشتوانههای سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی است. با اینحال میبینیم که با وجود برجام هنوز گشایشی در این حوزه رخ نداده است.
به گزارش سپیدآنلاین، مجید روحی، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی درباره شرایط پساربرجام در حوزه صادرات گفت: «بهبود ارتباطهای بانکی نیاز به زمان دارد. صحبتهایی در این زمینه صورت گرفته که اگر عملیاتی شوند؛ مقداری راهها باز میشود اما اکنون هنوز ارتباطها برقرار نشده و خیلی از شرکتها مجبور هستند صادرات خود را از طریق کشورهای دیگر انجام بدهند.»
وی توضیح داد: «زمانی که صادرکننده هنوز با کشورهای دیگر ارتباط بانکی ندارد، چگونه میتواند کالای خود را بفروشد و پول خود را دریافت کند؟ خریدارها دیگر نمیتوانند بگویند ما پول شما را به دبی و ترکیه میفرستیم. این روش معضلات زیادی دارد که باید رفع شود.»
روحی معتقد است که نباید فرصتهای پسابرجام در اختیار فروشندگان خارجی قرار بگیرد و در این باره تصریح کرد: «نباید فرش قرمز برای شرکتهایی که به عناوین سرمایهگذاری یا تولید مشترک (CKD وروشهای مشابه و بستهبندی و...) بهدنبال سهم خود هستند، پهن کرد. آنها به فکر ما نیستند بلکه تنها به جیب خود فکر میکنند. اکنون باید مراقب باشیم که تولید کننده واقعی کشور که توان تامین کمی وکیفی نیازهای داخلی را دارند، فراموش نشوند زیرا این تجربهایست که ما بارها شاهد آن بودهایم.»
وی توضیح داد: «زمانی که صادرکننده هنوز با کشورهای دیگر ارتباط بانکی ندارد، چگونه میتواند کالای خود را بفروشد و پول خود را دریافت کند؟ خریدارها دیگر نمیتوانند بگویند ما پول شما را به دبی و ترکیه میفرستیم. این روش معضلات زیادی دارد که باید رفع شود.»
روحی معتقد است که نباید فرصتهای پسابرجام در اختیار فروشندگان خارجی قرار بگیرد و در این باره تصریح کرد: «نباید فرش قرمز برای شرکتهایی که به عناوین سرمایهگذاری یا تولید مشترک (CKD وروشهای مشابه و بستهبندی و...) بهدنبال سهم خود هستند، پهن کرد. آنها به فکر ما نیستند بلکه تنها به جیب خود فکر میکنند. اکنون باید مراقب باشیم که تولید کننده واقعی کشور که توان تامین کمی وکیفی نیازهای داخلی را دارند، فراموش نشوند زیرا این تجربهایست که ما بارها شاهد آن بودهایم.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد