مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو عنوان کرد
مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بر اهمیت صادرات محصولات سلامت محور برای افزایش رقابت در تولید محصولات با کیفیت، تاکید کرد.
مزایای صادرات محصولات سلامت
افزایش کیفیت و رقابت در تولید
12 October 2024 ساعت: 06:10
افزایش کیفیت و رقابت در تولید
12 October 2024 ساعت: 06:10
مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بر اهمیت صادرات محصولات سلامت محور برای افزایش رقابت در تولید محصولات با کیفیت، تاکید کرد.
به گزارش سپیدآنلاین، سیدعلی معبودی در گفتوگو با مهر گفت: صادرات در تولید اثر به سزایی دارد، به خصوص برای شرکتهایی که در تأمین مالی و خریدهای خود دچار اختلال هستند.
وی با اشاره به اهمیت محصولات صادراتی به کشورهای مقصد، افزود: محصول صادراتی باید الزامات کیفی کشور مقصد را پاس کند و همین موضوع باعث رقابت در تولید محصولات با کیفیت میشود که در نتیجه آن، قدرت محصولات تولید داخل افزایش مییابد.
معبودی ادامه داد: صادرات محصولات باعث ایجاد عمق استراتژیک در تولید میشود و بخش مهمی از تأمین ارز از همین طریق تأمین میشود.
وی، اهمیت صادرات در تسخیر بازارهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: ورود به بازارهای منطقهای مثل آفریقا، امرو، خاورمیانه، آسیای میانه، آسیای جنوب غربی و…، میتواند به ارزآوری و بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی منجر شود.
معبودی همچنین از برگزاری نمایشگاهها به خصوص در عرصه بین المللی به عنوان یکی دیگر از مزیتهای صادرات محصولات داخلی نام برد و افزود: اگر این نمایشگاهها، انعکاس خوبی داشته باشند؛ قطعاً در صادرات نیز اثرگذار خواهند بود.
وی گفت: حضور خارجی در چنین نمایشگاههایی، نگاه به تولید کننده ایرانی را تغییر میدهد و توان تولید داخلی را برای صادرات، افزایش میدهد که در مجموع، باعث ایجاد درآمد ارزی برای شرکتها و کشور میشود.
وی با اشاره به اهمیت محصولات صادراتی به کشورهای مقصد، افزود: محصول صادراتی باید الزامات کیفی کشور مقصد را پاس کند و همین موضوع باعث رقابت در تولید محصولات با کیفیت میشود که در نتیجه آن، قدرت محصولات تولید داخل افزایش مییابد.
معبودی ادامه داد: صادرات محصولات باعث ایجاد عمق استراتژیک در تولید میشود و بخش مهمی از تأمین ارز از همین طریق تأمین میشود.
وی، اهمیت صادرات در تسخیر بازارهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: ورود به بازارهای منطقهای مثل آفریقا، امرو، خاورمیانه، آسیای میانه، آسیای جنوب غربی و…، میتواند به ارزآوری و بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی منجر شود.
معبودی همچنین از برگزاری نمایشگاهها به خصوص در عرصه بین المللی به عنوان یکی دیگر از مزیتهای صادرات محصولات داخلی نام برد و افزود: اگر این نمایشگاهها، انعکاس خوبی داشته باشند؛ قطعاً در صادرات نیز اثرگذار خواهند بود.
وی گفت: حضور خارجی در چنین نمایشگاههایی، نگاه به تولید کننده ایرانی را تغییر میدهد و توان تولید داخلی را برای صادرات، افزایش میدهد که در مجموع، باعث ایجاد درآمد ارزی برای شرکتها و کشور میشود.
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد