واکسیناسیون کادر درمان و اطلاعیه‌های پی‌درپی سازمان نظام پزشکی
اختصاص نیمی از واکسن‌های سینوفارم به جامعه پزشکی بخش خصوصی
20 April 2021 ساعت: 17:4



سازمان نظام پزشکی روز سه‌شنبه در خصوص تزریق واکسن به کادر درمان بخش خصوصی چند اطلاعیه را منتشر کرد.
به گزارش سپید، سازمان نظام پزشکی در اطلاعیه شماره 18 اعلام کرد اعضایی که نوبت اول واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند (مخصوص اعضای نظام پزشکی تهران) می‌توانند به سایت vaccine.irimcs.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

همچنین این سازمان در اطلاعیه‌ شماره 19 اعلام کرد مقرر شده است میزان ۵۰ درصد از دوز‌های تزریقی واکسن سینوفارم ساخت کشور چین برای تزریق در اختیار اعضای جامعه پزشکی ‌بخش خصوصی قرار گیرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:
به اطلاع همکاران محترم می‌رساند پیرو مباحث پیش آمده در خصوص نوع واکسن تزریقی و نامه اخیر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مذاکره نمودند. در این گفت‌وگو گویا با اشاره به این که واکسن آسترازنکا، واکسنی تایید شده بوده و ممنوعیت مصرفی در کشور ما ندارد، مقرر نمود با توجه به درخواست‌های گروهی از اعضای جامعه پزشکی در روز‌های آینده به میزان ۵۰ درصد از دوز‌های تزریقی واکسن سینوفارم ساخت کشور چین برای تزریق در اختیار اعضای جامعه پزشکی‌بخش خصوصی قرار گیرد.

سازوکار تزریق این واکسن و چگونگی تزریق آن در اطلاعیه‌های بعدی سازمان نظام پزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین به اطلاع می‌رساند تزریق واکسن آسترازنکا برای کلیه افراد داوطلبی که خواستار دریافت این نوع واکسن هستند طبق برنامه‌ریزی قبلی ادامه خواهد داشت.
سازمان نظام پزشکی در اطلاعیه شماره 20 در خصوص تاخیرات رخ داده در روند تزریقات واکسن کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

1-متاسفانه تاخیرات اولیه در شروع روند واکسیناسیون در بیمارستان‌های شهر تهران ارتباطی با سازمان نداشته و به دلیل حساسیت‌های نگهداری و توزیع واکسن، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می شود.

2-از همکاران محترم خواهشمندیم مراجعه خود به بیمارستان را در ساعات روز به ‌صورت تدریجی انجام دهند تا از ازدحام اولیه در ابتدای روز که با تاخیر ارسال واکسن‌ها توام می‌شود جلوگیری شود.

3- تمامی مساعی ما این است که از روزهای آتی علاوه‌ بر واکسن آسترازنکا امکان تزریق واکسن سینوفارم تولید کشور چین برای آن دسته از عزیزانی که به هر دلیلی تمایلی به تزریق واکسن آسترازنکا ندارند در نظر گرفته شود.

4-توزیع واکسن کاملا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود، به این واسطه احتمال بروز ناهماهنگی بین اجزاء مختلف اجرای این روند امری اجتناب‌ناپذیر است، به سهم خود از این ناهماهنگی‌ها عذرخواهی می‌کنیم.
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد