فیلادلفیا به عنوان نخستین شهر بزرگ آمریکا بر نوشابه مالیات وضع میکند
17 June 2016 ساعت: 21:6
17 June 2016 ساعت: 21:6
فیلادلفیا به نخستین شهر بزرگ آمریکا بدل شده است که علیرغم کارزار چند میلیون دلاری شرکتهای نوشابهسازی بر نوشابههای گازدار مالیات وضع میکند.
به گزارش آسوشیتدپرس شورای شهر فیلادلفیا روز پنجشنبه ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) مالیات ۱.۵ درصد به ازای هر ۲۸ گرم نوشابههای شیرین شده یا رژیمی را به تصویب نهایی رساند. گرفتن این مالیات از اول ژانویه آینده آغاز خواهد شد.
فقط شهر برکلی در کالیفرنیا قانون مشابهی دارند. وضع مالیات نوشابههای گازدار در بیش از ۳۰ شهر و ایالت، از جمله دو بار در فیلادلفیا شکست خورده است. چنین طرحهایی بهطورمعمول از این لحاظ مورد انتقاد قرار گرفتهاند که بهطور نامتناسبی فقیران را که با احتمال بیشتری نوشیدنیهای شیرین مصرف میکنند، تحت تاثیر قرار میدهند.
جیم کنی، شهردار دموکرات این ایده را با درخواست برای خرج کردن اغلب ۹۰ میلیون دلار حاصل از این درآمد مالیاتی جدید در سال آینده برای کودکان پیشدبستانی، مدارس عمومی و مراکز تفریحی، به شورای شهر قبولاند.
او گفت: «شهر فیلادلفیا به یمن حمایت بیامان آموزشگران، والدین، داوطلبان مراکز تفریحی و بسیاری از دیگران سرمایهگذاری تاریخی برای محلاتمان و نظام آموزشیمان انجام داد.»
این مالیات که با نتیجه ۱۳ بر ۴ تصویب شد، پیروزی سخت بهدستآمدهای برای شهر بود. صنعت نوشابهسازی و متحدانش مانند میلیونها دلار صرف تبلیغات و لابی کردن بر ضد این مالیات بر مبنای این استدلال کردند که این مالیات به ضرر مصرفکنندگان خواهد بود.
فقط شهر برکلی در کالیفرنیا قانون مشابهی دارند. وضع مالیات نوشابههای گازدار در بیش از ۳۰ شهر و ایالت، از جمله دو بار در فیلادلفیا شکست خورده است. چنین طرحهایی بهطورمعمول از این لحاظ مورد انتقاد قرار گرفتهاند که بهطور نامتناسبی فقیران را که با احتمال بیشتری نوشیدنیهای شیرین مصرف میکنند، تحت تاثیر قرار میدهند.
جیم کنی، شهردار دموکرات این ایده را با درخواست برای خرج کردن اغلب ۹۰ میلیون دلار حاصل از این درآمد مالیاتی جدید در سال آینده برای کودکان پیشدبستانی، مدارس عمومی و مراکز تفریحی، به شورای شهر قبولاند.
او گفت: «شهر فیلادلفیا به یمن حمایت بیامان آموزشگران، والدین، داوطلبان مراکز تفریحی و بسیاری از دیگران سرمایهگذاری تاریخی برای محلاتمان و نظام آموزشیمان انجام داد.»
این مالیات که با نتیجه ۱۳ بر ۴ تصویب شد، پیروزی سخت بهدستآمدهای برای شهر بود. صنعت نوشابهسازی و متحدانش مانند میلیونها دلار صرف تبلیغات و لابی کردن بر ضد این مالیات بر مبنای این استدلال کردند که این مالیات به ضرر مصرفکنندگان خواهد بود.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد