استقبال نه چندان گرم از دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت درباره شیر خشک
31 May 2016 ساعت: 17:5
31 May 2016 ساعت: 17:5
مقامات کشورها ازدستورالعملهای جدید سازمان جهانی بهداشت برای پایان دادن به بازاریابیهای تهاجمی برای جایگزینهای شیر مادر و غذاهای کودک برای نوزادان و کودکان بزرگتر استقبال چندانی نکردند.
به گزارش رویترز فعالان این حوزه میگویند اجماع دراینباره در جلسه مذاکرهای به ریاست اکوادور در ژنو پس از غلبه بر مقاومت کشورهای تولیدکننده لبنیات به رهبری ایالاتمتحده، اتحادیه اروپا و نیوزیلند به دست آمد.
اما آنان میگویند نگران هستند که مقامات بهداشتی کشورها احساس تعهد برای اجرای این توصیهها نکنند، چرا زبان مصالحه آمیز قطعنامه تصویبی بهطور آشکار خواستار اعمال دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت که آشکارا به نفع تغذیه نوزادان با شیر مادر است، نمیشود
مارتینا مارتینز، دیپلمات اکوادوری پس از این جلسه دربسته گفت: «ما به یک قطعنامه اجماعی رسیدیم.» انتظار میرود این بیانیه در مجمع عمومی ۱۹۴ عضو سازمان جهانی بهداشت هم به تصویب برسد.
مقامات گفتند که متن تصویبی به راهنمای فنی سازمان جهانی بهداشت «از سر تحسین خوشآمد میگوید»، درحالیکه در پیشنویس قبلی این متن، عبارت «از آن پشتیبانی میکند» آمده بود.
دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت که عنوانش «راهنمای پایان دادن به تبلیغ نامتناسب غذاها برای نوزادان و کودکان کمسال است، میگوید جایگزینهای شیر مادر و فراوردههای شیر برای نوزادان از ۶ تا ۳۶ ماه «نباید بازاریابی شوند.»
بر اساس این راهنما، چنین فراوردههایی باید دارای اطلاعاتی کاملاً قابلدیدن روی برچسبشان «درباره اهمیت تغذیه مداوم با شیر مادر برای دو سال اول زندگی و فراتر از آن و اهمیت استفاده از تغذیه مکمل پیش از ششماهگی نوزاد» باشند.
اما آنان میگویند نگران هستند که مقامات بهداشتی کشورها احساس تعهد برای اجرای این توصیهها نکنند، چرا زبان مصالحه آمیز قطعنامه تصویبی بهطور آشکار خواستار اعمال دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت که آشکارا به نفع تغذیه نوزادان با شیر مادر است، نمیشود
مارتینا مارتینز، دیپلمات اکوادوری پس از این جلسه دربسته گفت: «ما به یک قطعنامه اجماعی رسیدیم.» انتظار میرود این بیانیه در مجمع عمومی ۱۹۴ عضو سازمان جهانی بهداشت هم به تصویب برسد.
مقامات گفتند که متن تصویبی به راهنمای فنی سازمان جهانی بهداشت «از سر تحسین خوشآمد میگوید»، درحالیکه در پیشنویس قبلی این متن، عبارت «از آن پشتیبانی میکند» آمده بود.
دستورالعملهای سازمان جهانی بهداشت که عنوانش «راهنمای پایان دادن به تبلیغ نامتناسب غذاها برای نوزادان و کودکان کمسال است، میگوید جایگزینهای شیر مادر و فراوردههای شیر برای نوزادان از ۶ تا ۳۶ ماه «نباید بازاریابی شوند.»
بر اساس این راهنما، چنین فراوردههایی باید دارای اطلاعاتی کاملاً قابلدیدن روی برچسبشان «درباره اهمیت تغذیه مداوم با شیر مادر برای دو سال اول زندگی و فراتر از آن و اهمیت استفاده از تغذیه مکمل پیش از ششماهگی نوزاد» باشند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد