ورزش باعث بهبود خواب مردان دچار اضافه وزن می‌شود
22 April 2016 ساعت: 03:4



یک پژوهش جدید در فنلاند نشان داده مردان چاقی که دچار بی‌خوابی مزمن هستند، پس از شش ماه ورزش هوازی منظم، راحت‌تر و سریع‌تر به خواب می‌روند.
به گزارش فاکس نیوز محققان در این مطالعه ۴۵ مرد ۳۰ تا ۶۵ ساله را بررسی کردند. تقریباً همه آنها دچار اضافه‌وزن یا چاقی بودند و حداقل سه ماه نشانه‌های بی‌خوابی مثل اشکال در به خواب رفتن، حفظ خواب، بیداری‌های زودهنگام یا خواب غیر ترمیمی را داشتند.

نیمی از این مردان به طور تصادفی انتخاب شدند تا جلسات ورزش هوازی شش‌ماهه با یک تمرین‌دهنده شامل ۵ جلسه در هفته به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه داشته باشند. تعداد جلسات و مدت آن بستگی به نتایج آمادگی جسمانی داشت که پیش از مطالعه انجام شده بود. سایر مردان عادات معمول خود را ادامه دادند.

پژوهشگران از حسگرهای روی تخت، گزارش روزانه خواب، پرسش‌نامه، گزارش فعالیت و تغذیه و سنجش‌های بدنی برای پیگیری پیشرفت شرکت‌کنندگان استفاده کردند. پس از ۶ ماه گروهی که ورزش می‌کردند، نسبت به گروه دیگر زودتر به خواب رفتند و اغلب کمتر دچار مشکلات خواب شدند.

این تمرین‌های هوازی منظم برای زنان و کسانی که اضافه‌وزن ندارند نیز مناسب هستند. در کسانی که به صورت منظم ورزش می‌کنند، خودکنترلی و انضباط شخصی بهبود می‌یابد که مزایای زیادی برای سبک زندگی سالم‌تر فرد دارد.

به نظر می‌رسد ورزش‌های هوازی مثل دویدن، شنا به مدت ۳۰ دقیقه در روز برای ۳ تا ۵ روز در هفته، بهترین تاثیر را از این لحاظ داشته باشند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد