وزارت بهداشت نباید اساسنامه انجمن‌های علمی را بنویسد
17 May 2016 ساعت: 18:5



رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با سپیدآنلاین با بیان اینکه نگارش اساسنامه انجمن‌های علمی از سوی وزارت بهداشت، معنا و مفهومی ندارد، گفت: «نه‌تنها وزارت بهداشت بلکه هیچ وزارتخانه‌ای نباید در کار سازمان‌های مردم نهاد دخالت کند. خدمت به مردم، رفاه جامعه و بازسازی آن تنها با انتقاد و راهنمایی سازمان‌های مردم نهاد امکان‌پذیر است. اگر قرار باشد وزارت بهداشت به انجمن‌ها دستور دهد و از فعالیت‌های آنها جلوگیری کند، هیچ‌گاه این هدف به دست نمی‌آید.»
غلامعلی عکاشه ادامه داد: «کافی است لبه انتقاد انجمن‌های علمی تنها یک مقدار تیز باشد تا منجربه واکنش سریع مسئولان وزارت بهداشت شود. اینجاست که وزارت بهداشت این انجمن‌ها را تحت نظر قرار می‌دهد و بحث جلوگیری از فعالیت و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های آنها پیش می‌آید. این درست همان نقطه‌ای است که ما می‌گوییم حداقل در حوزه فعالیت‌های علمی و اجتماعی نباید وجود داشته باشد. چراکه انجمن‌های علمی جدا از مباحث سیاسی و اقتصادی، باید در سایر حوزه‌ها آزادی عمل برای انتقاد داشته باشند تا بتوانند کارکرد راهنمایی و نقش سازنده خود را در حوزه مدیریتی بالا و کلان دنبال کنند.»
وی تصریح کرد: «دولت نباید تمام ریزه‌کاری‌ها را کنترل و از این طریق یک حکومت درمانی ایجاد کند. این نوع حکومت‌های درمانی جواب خود را سال‌ها پیش در کشورهای سوسیالیستی داده است و ثابت کرده که الگوی موفقی نخواهد بود. رفع مسائل حوزه درمان باید به صورت منطقه‌ای و ازسوی فعالان همان حوزه‌های تخصصی صورت گیرد. چراکه این افراد بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که نقطه ضعف آنها در کجاست.»
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد