مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
امسال باید بدهی‌‌ها را به صفر برسانیم
3 May 2016 ساعت: 16:5



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: «امسال باید بدهی‌های خود را به صفر رسانده، تناسب بین منابع و مصارف برقرار کرده، ابزار کنترل هزینه را در همه استان‌ها شناسایی کرده و راه‌های مداخله‌ای آن را در دستور کار قرار دهیم.»
به گزارش سپیدآنلاین، حدود 800 نقطه سکونتگاه غیررسمی شناسایی و جمعیت هدف در صورت بیمه نبودن، بیمه می‌شوند. این خبری بود که روز گذشته محمدجواد کبیر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد. کبیر همچنین بر این موضوع تاکید کرد که تقریبا نزدیک به 100 درصد افراد فقیر و گروه‏‌های نیازمند جامعه که تحت پوشش بیمه سلامت نبوده‌‏اند تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌‏اند.
وی با بیان اینکه باید با توسعه نظام خانواده حدود 47 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم که این از استراتژیک راه‌ها برای کنترل تقاضا خواهد بود، گفت: «باید گام‌هایی برداشته شود تا از اتلاف منابع دوری کرده و منابع خود را مدیریت کنیم.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نظام بیمه در حوزه سلامت یکی از مهمترین مولفه‌هایی بوده که می‌تواند در کارکرد نظام سلامت و موفقیت و عدم موفقیت آن اثرگذار باشد، افزود: «چنانچه یک نظام سلامت بتواند یک بیمه اثربخش با بهره‌بری بالا را در خودش تعریف کند، قطعا خواهد توانست کارایی آن نظام سلامت را بالا ببرد.»
تجمیع منابع از دیگر مواردی بود که کبیر به آن اشاره کرد و گفت: « تجمیع منابع یکی از مهمترین نکاتی است که می‌تواند بیمه را به سمت کارکردهای اصلی خودش ببرد. در واقع انباشت منابع باعث خواهد شد که ما بتوانیم در یک شرایط مناسب از قدرت اختیار و کارایی بیشتری برخوردار شویم تا بتوانیم درست و بهترین تصمیم را بگیریم.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: «در سال 93 با رشد 66 درصدی منابع فنی خود توانستیم فضایی را فراهم کنیم که در اجرای طرح تحول سلامت همسوتر با وزارت بهداشت حرکت کنیم.»
وی با بیان اینکه باید تناسب‌سازی با توجه به منابع باشد، گفت: «با تکیه به منابع داخلی باید التزام لازم را نسبت به پیاده‌سازی نظام ارجاع، توسعه و تقویت نظام سلامت با استفاده از نظام خانواده داشته باشیم.»
کبیر تاکید کرد: «باید خدمات قبل بیمارستانی از طریق مراقبت‌های اولیه سلامت و پزشک خانواده توسعه پیدا کند تا هزینه‌ها کم شده و با افزایش قدرت پاسخگویی نیز وسعت خدمت به صورت چشمگیری افزایش یابد.»
وی با اشاره به نقاط مثبت طرح تحول سلامت پس از گذشت 2 سال گفت: «رضایت‌مندی مردم بالاتر رفته و ما نیز در اجرای این طرح دغدغه مردم برای بستری را کمتر کرده‌ایم.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به استراتژی‌های سازمان بیمه سلامت در سال 95 اشاره کرد و افزود: «امسال باید بدهی‌های خود را به صفر رسانده، تناسب بین منابع و مصارف برقرار کرده، ابزار کنترل هزینه را در همه استان‌ها شناسایی کرده و راه‌های مداخله‌ای آن را در دستور کار قرار دهیم.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد