معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ساوه
هزینه‌کرد اعتبارات طرح تحول قابل قبول است
1 May 2016 ساعت: 18:5



یکی از انتقادات به سازوکار طرح تحول نظام سلامت، نوع مدیریت وزارت بهداشت بر نحوه هزینه‌کرد منابع تخصیص یافته در این طرح است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ساوه اما این گلایه را نمی‌پذیرد و اتفاقا به هزینه‌کرد اعتبارات وزارت بهداشت، نمره قابل قبولی می‌دهد.
ناصر عباسی در گفت‌وگو با سپیدآنلاین با یادآوری اینکه قرار بود بودجه وزارت بهداشت 10 هزار میلیارد تومان باشد که تنها 60 درصد آن تخصیص یافت، اضافه می‌کند: «ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا همین رقمی که تخصیص پیدا کرده، به نحو احسن هزینه شده است یا خیر؟ البته نمی‌توان انتظار داشت که منابع به شکل 100 درصد در جای درست هزینه شده باشد اما می‌توان گفت ماموریت طرح تحول نظام سلامت بیش از 80 درصد انجام شده است.»
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ساوه خیلی از مشکلات اقتصادی موجود را به شرایط خاص اقتصادی دولت و بیمه‌ها گره می‌زند و تصریح می‌کند: «به هرحال وقتی از پزشک می‌خواهیم که به صورت تمام‌وقت در اختیار بخش دولتی باشد، باید نیازهای مالی او را نیز برآورده کنیم، اما پزشکان با همه سختی‌ها، سعی کردند با طرح تحول همراهی کنند.» وی ضمن پذیرش برخی مشکلات در روند هزینه‌کرد منابع طرح تحول، خاطرنشان می‌کند: «نمی‌توان گفت هیچ یک از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر، هدررفت منابع نداشته‌اند. لذا حتی اگر 10 درصد منابع وزارت بهداشت نیز در جای خود هزینه نشده باشد، وقتی با سایر ارگان‌ها مقایسه می‌شود، خیلی به چشم نمی‌آید.»
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد