مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
محمد جواد کبیر گفت: « نیازمند آن هستیم که در حوزه نظارت با توجیه و آموزش مردم، حوزه نظارت اجتماعی را راه اندازی کنیم که این اقدام مستلزم پرداخت به موقع و استفاده از ابزارهای کنترلی صحیح است.»
نیازمند راهاندازی حوزه نظارت اجتماعی هستیم
29 November 2015 ساعت: 18:11
29 November 2015 ساعت: 18:11
محمد جواد کبیر گفت: « نیازمند آن هستیم که در حوزه نظارت با توجیه و آموزش مردم، حوزه نظارت اجتماعی را راه اندازی کنیم که این اقدام مستلزم پرداخت به موقع و استفاده از ابزارهای کنترلی صحیح است.»
محمدجواد کبیر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفتوگو با سپیدآنلاین در خصوص مدت زمان استاندارد ویزیت پزشکان و اینکه این موضوع تا چه اندازه در کشور رعایت میشود، گفت: «مداخلات خوبی از طریق بیمهها و وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده به نحوی که برخی استانها عملکرد مناسبی داشتهاند و هماهنگیهای لازم در برخی استانها نیز در حال انجام است.همچنین در برخی مناطق نیز از طریق سیستم ملی وزارت بهداشت مداخلات مناسبی در حال انجام است. در کل هوشیاری و هوشمندی در سیستم ارائه خدمت بسیار پررنگ شده است.»
وی ادامه داد: «مدت زمان ویزیت پزشکان براساس آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده است، تقریبا در اکثر استانها رعایت میشود. البته در این زمینه نظارت بیمهها و وزارت بهداشت باید پررنگتر شود و از همه مهمتر باید رفتارسازی صورت گیرد.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران عدم پرداخت به موقع مطالبات را یکی از چالشهای موجود عنوان کرد و گفت: « در صورتی که پرداختها به موقع انجام شود، مطالبات در حوزه نظارت خیلی پررنگتر میشود.زمانی در بیمه میتوان کارآمد و اثرگذار بود که اختیار نظارت پررنگتر، متمرکز شود.»
وی افزود: «ما در این زمینه باید به همگرایی برسیم که این اتفاقات آرام آرام در حال انجام است. کمیتههای مشترک پایش نظارت با کمک وزارت بهداشت در استانها ایجاد شده است. گزارشها حاکی از آن است که گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده ولی همه این مسائل به زمان نیاز دارد.»
کبیر تاکید کرد: «مطمئنا کاری که در طی 20 الی 30 سال بر زمین مانده بود را یک ساله نمیتوان اجرایی کرد. از طرفی آموزش مردم از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کنیم.مردم باید از حقوق سلامتی خود آگاه شده و مطالباتشان افزایش یابد که ما به آن مطالبات احترام میگذاریم.ما نیازمند آن هستیم که در حوزه نظارت با توجیه و آموزش مردم، حوزه نظارت اجتماعی را راه اندازی کنیم که این اقدام مستلزم پرداخت به موقع و استفاده از ابزارهای کنترلی صحیح است.»
وی ادامه داد: «مدت زمان ویزیت پزشکان براساس آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده است، تقریبا در اکثر استانها رعایت میشود. البته در این زمینه نظارت بیمهها و وزارت بهداشت باید پررنگتر شود و از همه مهمتر باید رفتارسازی صورت گیرد.»
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران عدم پرداخت به موقع مطالبات را یکی از چالشهای موجود عنوان کرد و گفت: « در صورتی که پرداختها به موقع انجام شود، مطالبات در حوزه نظارت خیلی پررنگتر میشود.زمانی در بیمه میتوان کارآمد و اثرگذار بود که اختیار نظارت پررنگتر، متمرکز شود.»
وی افزود: «ما در این زمینه باید به همگرایی برسیم که این اتفاقات آرام آرام در حال انجام است. کمیتههای مشترک پایش نظارت با کمک وزارت بهداشت در استانها ایجاد شده است. گزارشها حاکی از آن است که گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده ولی همه این مسائل به زمان نیاز دارد.»
کبیر تاکید کرد: «مطمئنا کاری که در طی 20 الی 30 سال بر زمین مانده بود را یک ساله نمیتوان اجرایی کرد. از طرفی آموزش مردم از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کنیم.مردم باید از حقوق سلامتی خود آگاه شده و مطالباتشان افزایش یابد که ما به آن مطالبات احترام میگذاریم.ما نیازمند آن هستیم که در حوزه نظارت با توجیه و آموزش مردم، حوزه نظارت اجتماعی را راه اندازی کنیم که این اقدام مستلزم پرداخت به موقع و استفاده از ابزارهای کنترلی صحیح است.»
دیدگاه کاربران
ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد