وزیر بهداشت:
برنامه سلامت خانواده در بم اجرا می شود
18 August 2023 ساعت: 14:8



وزیر بهداشت در ادامه سفر به استان کرمان، از پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی و همچنین بخش های مختلف بیمارستان پاستور بم بازدید و مسائل بهداشتی و درمانی این شهرستان را بررسی کرد.
به گزارش سپیدآنلاین، بهرام عین اللهی در بازدید از پروژه بیمارستان 200 تختخوابی بم با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصدی این پروژه، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان در سفر استانی رییس جمهور به آن خبر داد و بر ضرورت پیگیری تامین  منابع برای تکمیل این بیمارستان تاکید کرد.
 
وی همچنین در بازدید از بیمارستان پاستور بم به ضریب اشغال ۸۰ درصدی این بیمارستان اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمارستان بسیار فعال و دارای بهره وری مناسب است. البته تعداد تخت های بیمارستانی بم نسبت به جمعیت آن، کافی نبوده و  بنابراین طرح گسترش این بیمارستان در حال اجراست.
 
وزیر بهداشت ضمن قدردانی  از نقش خیرین در توسعه زیرساخت های بم، از نمونه های موفق مشارکت خیرین در حوزه سلامت بم را ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان بم ذکر کرد و گفت:  این مرکز با تلاش خیرین  در فضایی مناسب ساخته شده  که قدردان خیرین سلامت و همت آنها هستیم.
 
عین اللهی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده در شهرستان بم اجرایی می شود، افزود: در این برنامه، هر کد ملی یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و نظام ارجاع نیز فعال می شود تا برای بیمارانی که نیاز به خدمات بستری دارند، حداکثر حمایت از سوی دولت انجام شده، به نحوی که 95 درصد از هزینه ها توسط دولت، پرداخت شود.
 
گفتنی است در نشستی با حضور وزیر بهداشت، نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی،  رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی بم و بیمارستان پاستور، مسائل حوزه سلامت این شهرستان بررسی و دستورات لازم از سوی وزیر بهداشت برای حل آنها صادر شد.,وبدا
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد