با مشارکت وزارت بهداشت و بنیاد علوی؛
25 مرکز جامع خدمات سلامت در کشور افتتاح شد
12 July 2018 ساعت: 12:7



با حضور وزیر بهداشت، رییس بنیاد مستضعفان و همچنین مدیرعامل بنیاد علوی در مرکز شبانه روزی جامع خدمات سلامت شهر چالانچولان شهرستان دورود لرستان، به طور همزمان، 25 مرکز جامع خدمات سلامت در کشور به بهره برداری رسید.
به گزارش سپیدآنلاین، این 25 مرکز جامع خدمات سلامت حاصل امضای تفاهم نامه مشترک بین وزارت بهداشت و بنیاد علوی بود که بر اساس این تفاهم نامه قرار است 39 مرکز جامع خدمات سلامت در کشور ساخته شود که تا کنون 25 مرکز ساخته و تحویل داده شده و 14 مرکز دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

برای ساخت این مراکز و اختصاص آمبولانس، 150 میلیارد تومان به صورت مشارکتی و حدود 40 میلیارد تومان برای تجهیز هزینه می شود.

مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی چالانچولان با مشارکت بنیاد علوی در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با زیربنای 1040 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون تومان در مدت یک و نیم سال ساخته و تجهیز شده است. مرکز جامع خدمات سلامت شهر چالانچولان دارای 3 بخش اصلی بستری پاراکلینیکی، بهداشتی درمانی و اداری است.

در بخش بستری پاراکلینیکی این مرکز، بخش های اورژانس، سونوگرافی، آزمایشگاه، رادیولوژی، LDR، بستری زنان، مردان و کودکان وجود دارد.

بخش بهداشتی و درمانی این مرکز نیز شامل بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشک متخصص، پزشک عمومی، تغذیه، سلامت روان و مبارزه با بیماری ها است. وبدا
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد