وزیر بهداشت پس از دیدار با وزیر توانمندی های انسانی مجارستان در بوداپست عنوان کرد:
لزوم حمایت مجارستان از بخش خصوصی ایران و مجارستان در جهت توسعه روابط اقتصادی
2 March 2018 ساعت: 19:3



وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از نگاه مقامات مجارستان به ایران و تاریخ و تمدن جمهوری اسلامی ایران، گفت: زمینه های زیادی برای ارتقای همکاری در حوزه های فرهنگی، علمی و پژوهشی بین ایران و مجارستان وجود دارد.
به گزارش سپیدآنلاین، سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار با وزیر توانمندی های انسانی مجارستان با اشاره به روابط دیرینه ایران و مجارستان در حوزه های مختلف، اظهار داشت: بخشی از مردم مجارستان ریشه خود را ایرانی می دانند و علاقه دانشجویان و محققان ایرانی از جمله در حوزه پزشکی، به روابط دیرینه دو کشور باز می شود.
وزیر بهداشت با اشاره به امضای چندین تفاهم نامه بین ایران و مجارستان در حوزه سلامت، یادآور شد: وزیر توانمندی های انسانی مجارستان به صورت همزمان، بیش از 6 وزارتخانه را مدیریت می کند که یکی از آنها سلامت است و امیدوارم که امضای تفاهم نامه های همکاری های مشترک و پیگیری کارگروه ها و کمیته های دو کشور، بتواند روابط ایران و مجارستان در حوزه های مختلف را توسعه دهد.
هاشمی تصریح کرد: بخش خصوصی ایران باید از فرصت های فراوان همکاری در مجارستان، استفاده کند و امیدوارم مجارستان نیز از بخش خصوصی دو کشور، حمایت های لازم به ویژه در زمینه تسهیلات مالی و بانکی را داشته باشد تا بتوانیم در آینده شاهد توسعه روابط بین دو کشور ایران و مجارستان باشیم.
وزیر بهداشت در پایان با بیان این که مجارستان یکی از جاذبه های بسیار ارزشمند دنیا است، گفت: امیدوارم در حوزه گردشگری و با توجه به تاریخ کهن ایران، از سوی بخش کنسولی و گردشگری فرصتی ایجاد شود که مردم دو کشور بتوانند از تمدن و مناظر دو کشور دیدن کنند. وبدا
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد