رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران:
۴۲ درصد پزشکان کشور در ۵ کلانشهر طبابت می کنند
11 September 2024 ساعت: 11:9



رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد، کمبود دسترسی به پزشک، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.
به گزارش سپیدآنلاین، محمد رئیس زاده افزود: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور، ۱۶ پزشک عمومی و ۷ پزشک متخصص خدمت می‌کنند. عمده کمبود پزشکان متخصص هم غالباً به خاطر نبود نیاز متناسب با مناطق کشور است. اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی‌ها به پزشکان، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور طبابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها و امکانات هم بر شرایط ماندگاری پزشکان اثرگذار است، گفت: در خصوص تعرفه‌ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت مشخص و پرداخت شود. قیمتی که بیمه‌ها می‌پردازند ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است و این امر موجب ایجاد رابطه مالی نادرست و کاهش خدمات شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، قرارداد تأمین اجتماعی را یکطرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، مورد اقبال پزشکان نیست. این قانون برای اجرا نشدن وضع شده و منطقی و شدنی نیست.

رئیس زاده، مهم‌ترین اولویت و خواسته سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت را رسیدگی به نیروی انسانی نظام سلامت عنوان و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت، مناسب نیست و این موضوع باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی طبق قانون باید پرداخت شود و وقتی سهم نظام سلامت ۵۰ درصد کاهش یابد، خدمات هم به همین نحو کاهش می‌یابد. بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.مهر
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد