سفیر ایران در یونسکو:
جایزه ابن سینا در مورد اخلاق در علم دوباره احیا شده است
4 August 2018 ساعت: 20:8



سفیر ایران در یونسکو گفت: سال 2002 جایزه ای علمی یونسکو تحت عنوان "ابن سینا" راه اندازی شد که دارای مصوبه کنفرانس عمومی یونسکو است و از دو منظر اهمیت دارد؛ اول اینکه اسم ابن سینا بر روی این جایزه گذاشته شده است و دیگر آنکه این جایزه به حوزه اخلاق در علم اختصاص دارد.
به گزارش سپیدآنلاین، احمد جلالی اظهار داشت: در دوران گذشته در مقاطعی، به جایزه علمی ابن سینا بی توجهی شد، اما این جایزه خوشبختانه مجدد احیا شده و با پرستیژترین جایزه علمی اخلاق در دنیا محسوب می شود. لذا انتظار می رود که بیشترین مشارکت برای این جایزه از سوی کشور ما انجام شود و همکاری جدی بین وزارت علوم و بهداشت و درمان، ضروری است تا بتوانیم در جهان، موضوع توجه جمهوری اسلامی ایران به اخلاق در علم را به دنیا نشان دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت و شخصیت های دانشگاهی حوزه علوم پزشکی، بر روی موضوع اخلاق در علم، تمرکز خوبی داشته اند، اما نهادینه نشده و امیدوارم بتوانیم این جایزه را احیا کنیم و شاهد کسب آن توسط دانشمندان ایرانی باشیم.

سفیر ایران در یونسکو با اشاره به ثبت اثر تاریخی "ربع رشیدی" در حافظه جهانی، خاطرنشان کرد: اخیرا قطعنامه ای در مورد هزار و هفتصد و پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه جندی شاپور اهواز در یونسکو تصویب شد که در سایه این قطعنامه، کشور ما باید بزرگداشت این دانشگاه را برگزار کند.وبدا
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد