تجمع جمع کثیری از جامعه پزشکی درمقابل وزارت بهداشت
هشدار وزارت بهداشت هم مانع تجمع رادیولوژیست‌ها نشد
13 February 2018 ساعت: 11:2



در حالی که رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت گفته بود هر گونه تجمع بدون مجوز، مقابل وزارت بهداشت غیر قانونی بوده و مسئولیت عواقب آن متوجه برگزار کنندگان آن است، صبح امروز جمعی از رادیولوژیست‌ها در مقابل ساختمان این وزارتخانه گردهم آمدند.
به گزارش سپیدآنلاین به نقل از فارس، سیدرضا سید علیخانی رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت گفته بود: «هرگونه تجمع بدون مجوز، مقابل وزارت بهداشت غیرقانونی بوده و مسئولیت عواقب آن متوجه برگزارکنندگان آن است.» وی اظهار داشت: «در این خصوص توصیه می‌شود، گروه‌های پزشکی، مطالبات خود را از مسیر قانونی از جمله سازمان نظام پزشکی که به عنوان یک سازمان صنفی، مسئول پیگیری مطالبات قانونی گروه‌های پزشکی با وزارت بهداشت است، دنبال کنند.»
این در حالی است که طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تجمع متخصصان رادیولوژى در اعتراض به بخشنامه اخیر سونوگرافى مقابل درب شمالى وزارت بهداشت در گروه‌های پزشکی منتشر شده بود. همچنین در مورخ هجدهم بهمن ماه انجمن رادیولوژی طی نامه‌ای به مدیر کل حراست وزارت بهداشت از برگزاری تجمع جلوی در شمالی وزارت بهداشت خبرداده بود.
بر اساس برخی از خبرها در جلسه هیات مدیره انجمن رادیولوژی و هیات بورد رادیولوژی با ریاست کل سازمان و رییس شورایعالی نظام پزشکی، ایرج فاضل رییس سازمان نظام پزشکی در تماسی با معاونت درمان وزارت بهداشت از وی درخواست کرد جهت اعتراض روز 24 بهمن رادیولوژیست‌ها، سالنی در اختیار آنان قرار گیرد و مقرر شد از طرف نظام پزشکی و شورایعالی نظام پزشکی نماینده‌ای نیز حضور داشته باشد.
هرچند برگزاری تجمع‌های اعتراضی با هشدار وزارت بهداشت همراه بوده است اما این گروه پزشکی امروز با برگزاری تجمع مجدد مقابل وزارت بهداشت خواستار تحقق خواسته‌های خود هستند، در سال 94 نیز رادیولوژیست‌ها مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده بودند که با برخورد قهرآمیز مسئولان وزارت بهداشت و ورود نیروهای پلیس به صحنه، تجمع با حاشیه‌هایی همراه شد که در نهایت درخواست‌ها نیز بی‌نتیجه ماند.
حال باید دید وزارت بهداشت برای پاسخگویی به این اعتراض‌ها از شیوه‌های سال‌های قبل استفاده می‌کند و باعث رنجش جامعه پزشکی می‌شود، یا اینکه با شنیدن مشکلات رادیولوژیست‌ها برای حل مسئله راهکاری در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد