چاپ خبر
رسیدگی 95 درصدی به شکایات سامانه 1690
روزنامه سپید   |   اخبار 6   |   05 دی 1394   |   لینک خبر:   sepidonline.ir/d8370

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی خبر داد: «حدود 95 درصد از شکایات مطرح شده در سامانه 1690 رسیدگی شده است.»

       محمد جهانگیری در خصوص برخورد با مراکز درمانی متخلف، آماری را برای نیمه اول عنوان و بیان کرد: «تقریباً انضباط خوبی حاکم است و با حدود 27 موسسه و مرکز درمانی متخلف در تهران و 64 مورد در شهرستان‌ها نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.»

       وی بیان کرد: «شکایت مردمی از عملکرد پزشکان و مراکز درمانی از دو طریق است. یک، اطلاعات و شکایات مردمی از طریق تلفن و یا سایت به سامانه 1690 ارسال می‌شود. دوم، نظارت فعال است یعنی ستادهای استان‌ها در بازدیدهایی که از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌کنند، هم از طریق مستقیم و با رجوع به بیمار و هم از طریق رجوع به پرونده‌ها این موضوع را رصد می‌کنند.»

       به گزاش باشگاه خبرنگاران؛ معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی یادآور شد: «از ابتدای راه‌اندازی سامانه 1690 تاکنون با تعدادی از پزشکان متخلف تا حد محرومیت از طبابت به مدت 3 ماه، 6 ماه و حتی یک سال برخورد شده است. 90 درصد مطالبی که با این سامانه مطرح شده موضوع فرآیندها و نحوه ارائه خدمات بوده که مردم سوال داشتند و بعضی درباره ارائه خدمات راضی نبوده‌اند و اطلاع داده‌اند تا پیگیری شود.»