عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگترین غفلتهای آموزش پزشکی را کمرنگ بودن تقدم عملی پیشگیری بر درمان دانست و گفت: «امروزه تئوری فراتر از این امر مطرح است و آن اینکه پیشگیری همان درمان است.»
وی با اعلام اینکه موضوع آموزش پیشگیری از حوزه وزارت بهداشت خارج است؛ بیان کرد: «بر این اساس تمامی وزارتخانهها و سازمانها و نهادهای کشوری در این امر دخیل و نقشآفرین هستند.»
شکوهی کمیت و کیفیت درمان در مراکز دولتی و خصوصی را متفاوت عنوان کرد و گفت: «دانشجویان عمدتاً در مراکز و بیمارستانهای آموزشی دولتی، تربیت و آموزش میبینند. درحالیکه وقتی وارد بازار کار میشوند درمان بهینه را در سیستم مراکز خصوصی مییابند که این فاصله باید بهنوعی در سیستم آموزشی ترمیم شود.»
عضو کمیته طرح تحول نظام سلامت هویت اجتماعی برتر و درآمد مالی بیشتر را دو هدف عمده دانشجویان رشته پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: «نگاه تجارتی به این قشر در ذهن مردم تداعی شده که این امر، خلاف اخلاق پزشکی و ایدهآلهای انسان محورانه است .»
وی در پایان یادآور شد: «اگر تغییر و تحول ساختار آموزشی را جدای از گستره درمان دنبال کنیم نتایج مطلوبی از آن حاصل نمیشود بنابراین بهتر است زمان بیشتر صرف این مهم کرد تا با در نظر گرفتن عواقب آن به نتایج مطلوبتری دستیافت.»