معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: «در صورت تحقق بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمونهای علوم پزشکی، فرآیندهای مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی کشور بهروزرسانی میشود.» باقر لاریجانی در رابطه با بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمونهای علوم پزشکی، اظهار کرد: «این بسته ناظر به سیاستهای گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت، نهادینهسازی اخلاق حرفهای و ارتقای منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت است.»
وی افزود: «انتظار میرود در صورت تحقق بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمونهای علوم پزشکی، فرآیندهای مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ارتقاءیافته و بهروزرسانی شود. همچنین زمینه مناسب بهمنظور برگزاری آزمونهای بینالمللی در داخل کشور ایجاد میشود.»
معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: «ایجاد تحول در فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و طراحی الگوهای سنجش مهارتهای حرفهای در دانشآموختگان علوم پزشکی، همچنین استقرار مراکز منطقهای ارزیابی آموزشی و مهارتهای بالینی در مناطق آمایشی از دیگر دستاوردهایی به شمار میروند که در صورت تحقق بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمونهای علوم پزشکی ایجاد میشود.» لاریجانی اظهار داشت: «ارتقای آزمونهای علوم پزشکی با بهرهمندی از تجربیات بینالمللی، ارتقای مرکز سنجش آموزش پزشکی بهمنظور بهبود فرآیند پذیرش، سنجش و ارزیابی وهمچنین تحول در نظام پذیرش دانشجویان علوم پزشکی با تاکید بر مقاطع تحصیلات تکمیلی از محورهای بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمونهای علوم پزشکی است.» به گزارش خبرگزاری فارس؛ معاون آموزش وزیر بهداشت بیان داشت: «استانداردسازی سوالات آزمونها، استفاده از روشهای جدید نمرهسازی، ایجاد امکان سنجش خصوصیات غیر شناختی داوطلبان که موثر بر کیفیت یادگیری و خدمات آینده داوطلبان باشد، از اهداف محور ارتقای آزمونهای علوم پزشکی و بهرهمندی از تجربیات بینالمللی به شمار میرود.»