نمایش اپرای عروسکی عاشورا با طراحی وکارگردانی بهروز غریبپور به روی صحنه تالار فردوسی است. بهروز غریبپور در این نمایش به سراغ مرثیه دوازدهم محتشم کاشانی رفته و از زبان او واقعه عاشورا را نقل میکند.نمایش با تصویری از محتشم آغاز میشود و چهره او را نمایان میکند،همگام با اجرای نمایش، جغرافیای زمانی نمایش شکسته میشود و محتشم خود را در واقعه عاشورا ترسیم میکند. محتشم همزمان با واقعه عاشورا خود را در بعضی مواقع، جزئی از سپاهیان سالار شهیدان میبیند و در برخی از اتفاقات مانع حرکت شمر میشود. بهروز غریبپور با استفاده از عنصر سوم شخص و مرثیه دوازدهم محتشم کاشانی، اینبار اثری جدیدی خلق کرده که توانسته به یک میزان اتفاق مهم واقعه عاشورا را نمایان کند. او حتی سعی کرده است با استفاده از ظرفیت محدود تالار فردوسی، به سراغ عمق میدان برود و از قابلیتهای هنرهای تجسمی استفاده کند و به یک نسبت پرسپکتیو صحنه خود را ترسیم کند و قاب جدیدی را خلق کند تا مخاطب خود را در خصوص واقعه مهم عاشورا، بهتر دربرگیرد.نمایش اپرای عروسکی با ترکیبی از ویدئو آرت و جلوههای بصری متفاوتی به روی صحنه رفته که توانسته است به نوعی از سینما وام گرفته و عنصر زنده نمایش را با تصویری اعجابانگیز به مخاطب نشان دهد.بهروز غریبپور در اپرای عروسکی عاشورا به سراغ یک تالیف جدید از ترکیب عنصر دراماتیک و نمایشهای آئینی رسیده است که با توجه به این گردآوری امیدوارم نمایشهای آئینی، پویایی خود را بهدست آورد.
بررسی وضعیت پرده خوانی و نقالی کربلا در دنیای امروز