سخنگوی شرکت مخابرات ایران بابیان اینکه تعرفههای فعلی اینترنت پرسرعت خانگی برای ارائهکنندگان اینترنت مقرونبهصرفه نیست، از ارسال چندینباره درخواست اصلاح تعرفههای ADSL خبر داد. داوود زارعیان درباره مشکلاتی که طی ماههای اخیر برای شرکتهای ارائهکننده اینترنت پیشآمده و اینکه بر همین اساس آنها قادر به ارائه خدمات در بسیاری نقاط کشور نیستند، اظهار کرد: «ما هیچ محدودیتی برای شرکتهای PAP یا ندا ایجاد نکردهایم و لازم است خود این شرکتها تجهیزات لازم را خریداری و نصبکرده و پسازآن به واگذاری پورتهای جدید بپردازند.» وی همچنین اظهار کرد: «اکنون تهران به چند منطقه تقسیم میشود که برخی مناطق آن ترافیک بسیار بالایی داشته و در آنها واگذاریهای متعددی صورت گرفته است، بر همین اساس ممکن است حتی خود ساختمانها ظرفیت نصب تجهیزات جدید را نداشته باشند، اما شرکتهای PAP میتوانند با تهیه و نصب تجهیزات جدید در نقاط نزدیک به ارائه سرویس بپردازند.» سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: «برخی مناطق هم هستند که به دلیل کم سود بودن آنها ممکن است شرکتهای PAP انگیزهای برای ارائه خدمات در این بخشها را نداشته باشند.» وی در پاسخ به این مطلب که همین حالا هم کاربران گلایههای متعددی نسبت به تعرفه اینترنت دارند، اظهار کرد: «اکنون اینترنت ارزان است و بهویژه در واگذاری سرویس پایه به نظر میرسد لازم است قطعاً این تعرفهها اصلاح شود، چراکه در غیر این صورت شرکتهای ندا هم نمیتوانند هزینههای ما را پرداخت کنند. اکنون هم ما ضرر میکنیم وهم شرکتهای ندا.» زارعیان در بخش پایانی صحبتهای خود متذکر شد: «به نظر میرسد در سیاستهای واگذاری برای شرکتهای ندا فعلی و شرکتهای FCP آینده نیز باید تجدیدنظر شود.»
بیاهمیتی خودروسازان به رضایت مشتریان
خدمات پس از فروش در شرکتهای خودروساز ایرانی وضعیت خوشایندی ندارد و بسیاری از خریداران از این موضوع ناراضی هستند. خرابی بیشتر خودروها پس از تعمیر و بخش نامناسب خدمات پس از فروش از موارد مهم در این زمینه است. دراینباره علیرضا راسی رییس اتحادیه اتوسرویس اظهار کرد: «مردم از خدمات پس از فروش خودرو راضی نیستند. بر اساس قانون، خودروسازان سه درصد از قیمت خودرو را برای خدمات پس از فروش دریافت میکنند ولی در عمل شاهدیم که مردم از این خدمات ناراضی هستند و خیلی از خودروسازان به این موضوع توجه نمیکنند.» راسی ادامه داد: «همه مدیرانی که در خودروسازی داخلی فعالیت میکنند در شعارهای خود رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار قرار میدهند، درصورتیکه به این شعارها پایبند نیستند.» رییس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ تهران درعینحال بیان کرد: «برای خدمات پس از فروش، تمامی تعمیرگاههای ما به مردم سرویس میدهند و این در حالی است که نمایندگی نیستند.»