صفحه نخست چاپ
پایگاه خبری سلامت
تشکیل کارگروه مشترک هلال‌احمر و نظام پرستاری پیرامون طرح سلامت‌یار

به گزارش سپیدآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر، امیرمحسن ضیائی در نشست هم‌اندیشی هلال‌احمر و سازمان نظام پرستاری با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک نظام پرستاری با هلال‌احمر، اظهار کرد: «در این کارگروه مشترک علاوه بر بررسی زمینه‌های همکاری دو سازمان مردم نهاد در زمینه‌های آموزش، بهره‌گیری از ظرفیت پرستاران در تیم‌های درمان اضطراری و مراکز درمانی هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور، ارزیابی نقاط قوت و ضعف طرح سلامت‌یار و لحاظ موارد مدنظر سازمان نظام پرستاری در این طرح صورت خواهد گرفت.»
ضیائی با بیان اینکه کاهش آلام بشری و کمک به تامین سلامت انسان‌ها از اهداف روشن هلال‌احمر و همسو با اهداف و برنامه‌های نظام پرستاری است، اظهار کرد: «پرستاران هم در تیم‌های درمانی و هم در خارج از تیم‌های درمانی خدماتی ارائه می‌دهند که همسو با اهداف هلال‌احمر است و لذا می‌توانیم از این ظرفیت بزرگ و ارزشمند در ارائه خدمات هلال‌احمر بهره برد.»
وی با اشاره به ضرورت تقویت سیستم درمانی کشور در ارائه خدمات غیرپزشکی، عنوان کرد: «همه متخصصان و دست اندرکاران حوزه درمان کشور به این مهم اذعان دارند که هم اکنون بیماران در مراکز درمانی فارغ از اقدامات درمانی، نیاز به مراقبت مهربانانه دارند و لذا ضروری است تا در این زمینه شرایطی فراهم کرد تا بیماران از ورودی بیمارستان تا پذیرش و پرسنل بیمارستان و سایر بخش‌ها، همراهان دلسوزی داشته باشند تا در کنار حجم فعالیت‌های پزشکان و پرستارانی که در شیفت‌های متعدد و با سختی‌های بسیار به بیماران رسیدگی می‌کنند، بتوانند خدمات حمایتی لازم را دریافت کنند.»
به گفته ضیائی، سلامت‌یار می‌تواند فاصله خدمات صرف درمانی و مراقبت روحی و معنوی بیمار را پر کند و به‌عنوان حامی بیماران؛ در فضایی که پرستاران مسئولیت‌های بسیاری را برعهده دارند، در کنار آنها باشند و فضای بیمارستان‌ها و نظر مردم را نسبت به کادر زحمتکش پزشکی بیشتر کنند؛ البته در این زمینه سابقه این نوع خدمات در بسیاری از بیمارستان‌های موفق دنیا وجود دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: «همانگونه که بارها نیز تاکید شده، سلامت‌یار هیچ خدمتی را از پرستاران نمی‌گیرد و حتی اجازه ورود به مسئولیت‌های پرستاران را ندارد و حتی از ابتدا نیز تاکید داشتیم تا ابتدا سلامت‌یاران نبایدها و سپس بایدها را بیاموزند.»